دیوید بکهام با بوسیدن لب‌های دخترش جنجال به پا کرد

این ستاره ۴۶ ساله فوتبال بارها به دلیل بوسیدن دخترش با انتقاد روبه‌رو شده است

بکهام در شرح عکس خودش با دخترش هارپر نوشت: «بابا و پرنسس لیا امروز صبح پیاده‌روی زیبایی داشتند» - اینستاگرام دیوید بکهام 

دیوید بکهام با عکسی که اخیرا در اینستاگرام منتشر کرده، دوباره بحثی را درباره «مناسب بودن» بوسیدن لب‌های دختر ۱۰ ساله‌اش برانگیخته است.

روز جمعه، این ستاره ۴۶ ساله فوتبال که بارها به دلیل بوسیدن دخترش با انتقاد روبه‌رو شده است، عکس‌هایی از پیاده‌روی اخیر این دو را منتشر کرد.

بکهام در شرح دو عکس از خود و دخترش هارپر نوشت: «بابا و پرنسس لیا امروز صبح پیاده‌روی زیبایی داشتند.»

علی‌رغم گرفتن حالتی طنزآمیز در این عکس، که نشان می‌دهد بکهام می‌دانسته که واکنش به این بوسه چه خواهد بود، بسیاری از افراد نظرات خود را نوشتند تا ناراحتی خود را از نحوه ابراز محبت این ورزشکار با دیگران در میان بگذارند.

یک کاربر نوشت: «چرا لب‌های دخترت را می‌بوسی؟ عجیب و نامناسب است.» شخص دیگری نوشت: «اگرچه بسیار شیرین است، لطفا لب‌های دخترت را نبوس.»

یکی دیگر نوشت: «بوسیدن لب‌ها بس است!»

به گفته منتقدی دیگر، بکهام باید عشق خود را با «بوسیدن پیشانی، گونه، و غیره» نشان دهد، اما نه روی لب، زیرا دخترش «دیگر بچه نیست و بوسیدن لب‌ها پذیرفتنی نیست».

در پاسخ به انتقاد نسبت به نحوه فرزندپروری بکهام، بسیاری از این پدر چهار فرزند دفاع کردند و گفتند که آن‌ها نیز اغلب لب‌های اعضای خانواده خود را می‌بوسند.

یکی از افراد در این باره نظر داد: «بیش از ۴۰ سال دارم و هنوز لب‌های مادرم را می‌بوسم و لب‌های پسران ۱۱ و ۱۴ ساله‌ام را می‌بوسم. مردم باید نگران خودشان باشند و چرت‌گویی احمقانه نکنند.»

دیگری نوشت: «زیباست. منتظر نظرهای عجیب و غریب 'لب‌های فرزندت را نبوس' باش».

این اولین بار نیست که بکهام بر سر انتخابش برای بوسیدن لب‌های دخترش درگیر جنجال می‌شود.

در سال ۲۰۱۷، در جریان یک گفت‌وگوی زنده فیسبوکی، بکهام به واکنش‌ها به عکسی از او در حال بوسیدن دخترش که آن زمان پنج ساله بود، اشاره کرد و گفت که «در واقع به‌خاطر بوسیدن لب‌های دخترم روز گذشته مورد انتقاد» قرار گرفته است، و سپس اضافه کرد: «من لب‌های همه بچه‌هایم را می‌بوسم.»

«بروکلین، شاید نه. بروکلین ۱۸ سالش است و ممکن است برای او کمی عجیب باشد. اما من با بچه‌هایم خیلی دوست هستم. من و [همسرم ویکتوریا بکهام] این گونه بزرگ شدیم و با فرزندانمان این گونه هستیم. ما می‌خواهیم به بچه‌هایمان محبت نشان دهیم و از آن‌ها محافظت کنیم، از آن‌ها مراقبت کنیم، و از آن‌ها حمایت کنیم. ما به آن‌ها ابراز محبت بسیاری می‌کنیم.»

علی‌رغم این توضیحات، در ژوئن ۲۰۱۹، پی‌یر مورگان پس از این که بکهام در سفر خانوادگی با قایق در میامی، بار دیگر در حال بوسیدن هارپر دیده شد که آن زمان هفت ساله بود، به او برچسب «حال‌به‌هم‌زن» زد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مورگان که در برنامه گود مورنینگ بریتین (صبح‌ به خیر بریتانیا) صحبت می‌کرد، کاپیتان سابق تیم ملی انگلستان را به دلیل ابراز محبت به فرزند خردسالش «حال‌به‌هم‌زن» و «عجیب و ‌غریب» خواند.

مورگان پرسید: «خیلی شیرین است، اما چرا پدری باید لب‌های دخترش را ببوسد؟ این را نمی‌فهمم. حال‌به‌هم‌زن و عجیب ‌و‌ غریب. بعد هم آن را برای دنیا پست می‌کنی. آن را برای دنیا پست کردی. آخر چرا؟»

«عجیب و غریب. عجیب و غریب. عجیب و غریب. این فقط عجیب و غریب است.»

با این حال، این انتقادها بکهام را منصرف نکرده است، زیرا این ورزشکار به بوسیدن لب‌های دخترش در ملأ عام ادامه داده است.

به گفته بسیاری از کارشناسان رشد کودک، این رفتار چیزی نیست که باید برچسب «نامناسب» بر آن زد. همان‌طور که اولوین موران، درمانگر رشد عصبی و مدیرعامل کاگنی‌کیدز، پیش از این به ایندیپندنت گفته بود: «نشان دادن عشق و محبت به فرزندتان بسیار مهم است. مطالعات علمی متعددی وجود دارد که اهمیت این موضوع را برجسته می‌کند. علاوه بر این، چیزی که بیشتر مایه نگرانی من است، اعتراضی است که برخی آدم‌ها به این رفتار طبیعی می‌کنند. چرا آن را جنسی می‌کنید؟»

دکتر فیونا مارتین، روان‌شناس کودک، نیز با این موضوع موافق است. او قبلا گفته بود که نمایش عمومی فرزندپروری «زیبا» است و «هر چیزی که ارتباط عاطفی را تقویت کند، خوب است.»

او افزود: «مطمئنا بوسیدن فرزندتان نامناسب نیست.»

بکهام و همسرش علاوه بر هارپر، سه پسر به نام‌های بروکلین، ۲۲ ساله، رومئو، ۱۹ ساله، و کروز، ۱۶ ساله، دارند.

© The Independent

بیشتر از زندگی