احمدی‌نژاد: عده‌ای به نام دین، مردم را به سمت خود دعوت می‌کنند

محمود احمدی‌نژاد در دیدار با اسقف کلیسای ارتدوکس استانبول از نقش رهبران مذهبی انتقاد کرد

محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، در دیدار با اسقف کلیسای ارتدوکس فنر روم پاتریک گفت: «متاسفانه عده‌ای به جای اینکه مردم را به دین دعوت کنند، به نام دین مردم را به سمت خودشان دعوت می‌کنند.»

او دیروز جمعه ۲۴ دی‌ماه، ساعاتی قبل از بازگشت از سفر دو روزه خود به ترکیه، در پاتریک‌خانه فنر روم با اسقف این کلیسا دیدار و گفتگو کرد.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه به این کلیسا رفته است تا پیام وحدت بین ملت‌ها را اعلام کند، از رهبران مذهبی انتقاد کرد و گفت:«یکی از بدترین کارهایی که انجام می‌شود، جنگ و کشتار و قتل به نام دین است. دین دقیقا ضد جنگ و ضد کشتار است. همه پیامبران یک پیام بیشتر نداشتند و آن هم، دعوت به صلح و دوستی بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احمدی‌نژاد افزود:« تمام مشکلات از پیروان پیامبران است. شیطان از طریق پیروان، پیام پیامبران را کاملا علیه خود پیام به کار می‌برد. اگر پیام برای صلح است آن را تبدیل می‌کند به پیام برای جنگ و متاسفانه صحنه‌های زشتی در طول تاریخ شکل گرفته است.»

او گفت: « کلیسا و مسجد و کنیسه یکی است. جایی است که خدا پرستیده می‌شود و اثر پرستش خدا در زندگی، دوستی بین انسان‌ها و مهربانی و عدالت است.»

احمدی‌نژاد افزود: «وقتش است همه دست به دست هم بدهیم و یک بازگشت بزرگ را به پیام حقیقی پیامبران شکل بدهیم. متاسفانه عده‌ای به جای اینکه مردم را به دین دعوت کنند، به نام دین مردم را به سمت خودشان دعوت می‌کنند.»

محمود احمدی‌نژاد افزود:« ما به دنبال روزی هستیم که همه ملت‌ها و همه انسان‌ها از ادیان گوناگون بتوانند با هم بدون هیچ دغدغه‌ای مراوده و همکاری کنند و در آرزوی روزی هستیم که دین مظهر اتحاد بین ملت‌ها باشد، همان‌طور که پیامبران آمدند انسان‌ها را متحد کنند و مرزهای کاذب را بردارند.»

در جریان سفر دو روزه محمود احمدی‌نژاد، به استانبول، دانشگاه بیکنت استانبول به دلیل آنچه «خدمات نظری و عملی در حوزه برنامه‌ریزی حمل‌ونقل» نامید، دکترای افتخاری مهندسی عمران خود را به محمود احمدی‌نژاد اهدا کرد.