وزیر خارجه عربستان سعودی تخلف‌های هسته‌ای ایران را نگران‌کننده خواند

«تخلف‌های پیاپی ایران با آنچه تهران درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور اعلام می‌کند در تضاد است‌»

شاهزاده فیصل بن فرحان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی به همراه همتای یونانی خود سخن می‌گفت -عکس از توییتر عرب نیوز

ریاض نگران تخطی‌های ایران به‌ویژه در رابطه با برنامه هسته‌ای است.

به گزارش العربیه، شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی، سه‌شنبه ۴ ژانویه با بیان این مطلب افزود: «تخلف‌های پیاپی ایران با آنچه تهران درباره صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای این کشور اعلام می‌کند در تضاد است‌.»

شاهزاده فیصل بن فرحان که در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی در آتن به همراه همتای یونانی خود، نیکوس دندیاس، سخن می‌گفت بر حمایت عربستان سعودی از تلاش‌‌های جهانی برای پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که با وزیر خارجه یونان درباره پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات وین تبادل‌نظر کرده است.

تهدیدهای دریایی مشترک نیز در گفتگوهای میان وزیران خارجه دو کشور بررسی شدند. وزیر خارجه عربستان سعودی گفت: «شبه‌نظامیان حوثی برای دریانوردی بین‌المللی تهدید محسوب می‌شوند.‌»

او با اشاره به اقدام حوثی‌ها در ربودن یک کشتی غیرنظامی در دریای سرخ به این نکته اشاره کرد که در رایزنی‌های خود با مقام‌های یونان، تاکید حوثی‌ها بر استفاده از گزینه‌های نظامی در یمن را خطرناک می‌داند.

وزیر خارجه عربستان سعودی در ادامه گفت: «ما درباره راه‌های ارتقای امنیت و ثبات در منطقه و حوزه‌های همکاری اقتصادی میان دو کشور گفتگو کردیم. در مورد تحولات اخیر افغانستان نیز دو کشور به تبادل‌نظر پرداختند.‌»

این دومین سفر وزیر خارجه عربستان سعودی در یک‌سال اخیر به آتن بود. او فوریه ۲۰۲۱ نیز برای شرکت در «فوروم دوستی‌» به این کشور سفر کرده بود.

در ماه اکتبر نیز ریاض میزبان کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان، بود.