دوقلوهایی که با یک سال اختلاف متولد شدند

یکی از دوقلو‌ها در ساعت ۱۱/۴۵ دقیقه ۳۱ دسامبر و دیگری حدود ۱۵ دقیقه بعد، در نیمه‌شب روز اول ژانویه پا به جهان گذاشت

احتمال تولد نوزادان دوقلو در روز، ماه و سال متفاوت یک در دو میلیون مورد است‌ـ عکس از توییتر @Natividad

دو نوزاد دوقلو که در شب سال نو متولد شدند، رکورد وقایع عجیب را با تاریخ تولدهایشان در دو سال مختلف شکسته‌اند. 

فاطمه ماردیگال، مادر دوقلوها، جمعه‌شب، شب سال نو، در ایالات‌ متحده وضع حمل کرد.

درحالی‌که یکی از دوقلو‌ها در ساعت ۱۱/۴۵ دقیقه ۳۱ دسامبر در بیمارستانی در کالیفرنیای مرکزی متولد شد، دومین نوزاد حدود ۱۵ دقیقه بعد، در نیمه‌شب روز اول ژانویه پا به جهان گذاشت.

پزشکان این بیمارستان، که در ۷۴ کیلومتری جنوب سن خوزه واقع است، روز شنبه ضمن استقبال از این اتفاق، در بیانیه مطبوعاتی گفتند که تولد این دو نوزاد در دو سال مختلف «یک در دو میلیون» مورد رخ می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک پزشک خانواده در مرکز درمانی نیتیویداد در سالیناس گفت: «این بی‌تردید یکی از به‌یادماندنی‌ترین خاطرات حرفه‌ای من از وضع حمل‌ها است.»

«جای بسی خوشوقتی بود که بتوانم به این کوچولوها کمک کنم صحیح و سالم در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ از راه برسند. چه راه شگفت‌انگیزی برای آغاز سال نو!»

بیمارستان نیز در مورد «یک در دو میلیون» بودن تولد آیلین یولاندا تروخیلو و برادر دوقلویش، آلفردو آنتونیو تروخیلو، در توییتی نوشت که تولد آن‌ها «در یک روز، یک ماه، و یک سال متفاوت احتمالی است که یک در دو میلیون رخ می‌دهد.»

بیمارستان نیتیویداد به آیلین یولاندا تروخیلو، نخستین نوزاد سال ۲۰۲۲، خوشامد می‌گوید! برادر دوقلوی او، آلفردو آنتونیو تروخیلو، ۱۵ دقیقه پیش از او در ساعت ۱۱/۴۵ روز جمعه ۳۱ دسامبر متولد شد که به این معنا است که تولد آن‌ها در دو روز، دو ماه و دو سال متفاوت اتفاق افتاده است‌ــ احتمال یک در دو میلیون!»

نیتیویداد (NMCInspires@) ۲ ژانویه ۲۰۲۲

هرچند سالانه حدود ۱۲‌هزار دوقلو در ایالات‌ متحده آمریکا متولد می‌شوند، احتمال تولد آن‌ها در روز، ماه و سال متفاوت بسیار نادر است.

خانم مادریگال در این بیانیه مطبوعاتی گفت: «برایم بسیار شگفت‌انگیز است که دوقلوها روزهای تولدی متفاوت دارند. متعجب و خوشحال بودم که آیلین در نیمه‌شب متولد شده است.»

مرکز درمانی نیتیویداد می‌گوید آیلین نخستین نوزادی است که در آن ناحیه در سال ۲۰۲۲ متولد شده است.

حدود ۳ درصد نوزادانی که در آمریکا متولد می‌شوند دوقلو‌ هستند.

 

© The Independent

بیشتر از جهان