هند افراد زیر ۱۸ سال را واکسینه می‌کند

محققان همه‌گیری کرونا در هند را «وخیم‌ترین تراژدی انسانی پس از استقلال» برشمردند

مسئولان ایالت گجرات امیدوارند که در این هفته ۳.۶ میلیون نوجوان اولین دوز واکسن کرونا را تزریق کنند - SAM PANTHAKY / AFP

هم‌زمان با گسترش سویه اومیکرون ویروس کرونا و در راستای تلاش برای واکسینه کردن تعداد بیشتری از افراد، مسئولان دولتی هند از آغاز واکسیناسیون افراد ۱۵ تا ۱۸ ساله علیه کووید-۱۹ خبر دادند.

به گزارش رویترز، تصمیم هند در شرایطی گرفته شده که در روز دوشنبه، سیزدهم دی، ۳۳ هزار و ۷۵۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ و ۱۲۳ مورد مرگ ناشی از آن در این کشور گزارش شده است. بنا بر اعلام وزارت بهداشت هند، تعداد مبتلایان به سویه اومیکرون در این کشور به یک هزار و ۷۰۰ مورد رسیده است.

به منظور اجرای سیاست جدید واکسیناسیون در هند، مراکز تزریق واکسن دو برابر شده‌اند و به مسئولان بهداشتی هر مرکز دستور داده شده است اطلاعات واکسیناسیون روزانه خود را به مقام‌های ایالتی گزارش کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسئولان ایالت گجرات امیدوارند که در این هفته ۳.۶ میلیون نوجوان اولین دوز واکسن کرونا را تزریق کنند. جای پراکاش شیواهاره، مسئول بهداشتی ایالت گجرات، با اشاره به گسترش واکسیناسیون گفت: «این ظرفیت را داریم که بیشتر کودکان را تحت پوشش واکسن قرار دهیم. آن‌ها می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشتی واکسن بزنند یا در مدرسه واکسینه شوند.»

یونیسف تخمین می‌زند که هند با حدود ۲۵۳ میلیون نفر جمعیت، بیشترین تعداد نوجوان در جهان را دارد. از اوایل روز دوشنبه، با انتشار خبر واکسیناسیون کودکان علیه کرونا،‌ هزاران نوجوان همراه والدین خود بیرون از مدارس و مراکز پزشکی صف کشیدند تا اولین دوز واکسن خود را تزریق کنند.

هفته گذشته، وزارت بهداشت هند اعلام کرد که فقط واکسن کوواکسین شرکت «بهارات بیوتک» به کودکان و نوجوانان تزریق می‌شود. بزرگسالان در هند کواکسین، آسترازنکا و اسپوتنیک تزریق می‌کنند.

پس از شیوع کرونا، هند از کشورهایی بود که بیشترین میزان مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ را ثبت کرد. برخی محققان همه‌گیری کرونا در هند را «وخیم‌ترین تراژدی انسانی پس از استقلال» برشمردند. با این حال، این کشور در تلاش برای کنترل بیماری است و در ماه نوامبر اعلام کرد که بیش از ۸۰ درصد از ۹۴۴ میلیون بزرگسال این کشور حداقل یک دوز واکسن زده‌اند.

تاکنون چندین کشور از جمله ایالات متحده، بریتانیا و کره جنوبی مواردی از ابتلای کودکان به کرونا را گزارش کرده‌اند و این موضوع باعث شده است واکسینه کردن کودکان علیه کرونا نیز آغاز شود. در ایران، توصیه‌هایی مبنی بر واکسیناسیون کودکان رده سنی پنج تا ۱۱ سال ارائه شد، اما هنوز در این خصوص اقدامی انجام نشده است.

بیشتر از جهان