بارش‌های سنگین و سیلاب در جنوب کشور فردا هم ادامه دارد

با ادامه بارش‌ شدید و سیلاب در استان‌های جنوبی ایران، سازمان هواشناسی هشدار قرمز صادر کرد

با ادامه بارش‌ شدید و سیلاب در استان‌های جنوبی ایران، سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز، اعلام کرد که روز یکشنبه ۱۲ دی نیز استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس و جنوب کرمان شاهد بارش سنگین، تگرگ، رعد‌و‌برق و وزش باد شدید خواهند بود.

به گفته علیرضا شهرکی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان، حجم بارندگی‌های اخیر در چابهار حدود ۲۵۰ میلیمتر و در کنارک نزدیک به ۱۸۰ میلیمتر بوده که سیلاب و آب‌گرفتگی در مناطق شهری را در پی داشت و به تعطیلی مدارس این دو شهر منجر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش شبکه خبر، بندر کنارک پرباران‌ترین نقطه کشور در ۴۸ ساعت اخیر بوده و خسارت‌هایی به زیرساخت‌های شهری و واحد مسکونی در کنارک و چابهار وارد شده است. در چابهار، چهار مکان برای اسکان اضطراری سیل‌زدگان در نظر گرفته شده است.

هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز از امدادرسانی به ۲۳۳ خانوار آسیب‌دیده از بارندگی‌های اخیر خبر داد.

بارندگی در استان هرمزگان باعث آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها و در یکی از روستاهای این استان، به مرگ کودکی هشت ساله منجر شد. طغیان رودخانه‌ها موجب قطع ارتباط ده‌ها روستا در شهرهای بندرعباس و بشاگرد شد. برق دست‌کم ۳۰ روستا هم ساعاتی قطع شد.

سازمان هواشناسی روز جمعه نیز پیش‌بینی کرده بود در پنج روز آینده، بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور ادامه خواهد داشت و در مورد بارش‌های سنگین در ۱۴ استان هشدار داده بود.