برگزاری جشن‌های سال نو زیر سایه سنگین کرونا

در استرالیا، مردم در بندر سیدنی با آتش‌بازی ورود به سال ۲۰۲۲ را جشن گرفتند

در حالی که بیشتر کشورهای جهان ساعات پایانی سال میلادی ۲۰۲۱ را سپری می‌کنند، مردم در کشورهای واقع در منتهی‌الیه نیمکره شرقی چند ساعتی است که با برگزاری جشن و آتش‌بازی، ورود به سال جدید را جشن گرفته‌اند.

با وجود آنکه با افت همه‌گیری کووید-۱۹ در ماه‌های میانی امسال، امیدها به پایان آن افزایش یافت، شیوع سویه جدید ویروس به نام اومیکرون، بار دیگر محدودیت‌ها را تشدید کرد و جشن‌های سال نو را برای دومین سال پیاپی تحت‌الشعاع قرار داد.

در استرالیا، با وجود افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا، مردم در بندر سیدنی با آتش‌بازی ورود به سال ۲۰۲۲ را جشن گرفتند و با امید به روزهای بهتر در سال جدید، نمایش زیبای نورها در آسمان شب این شهر را تماشا کردند.

ساعاتی پیش از نیمه شب جمعه و آغاز جشن‌های سال نو، مسئولان بهداشتی استرالیا با اعلام ۳۲ هزار مورد ابتلای جدید به کووید-۱۹، که بیشتر آن‌ها در سیدنی‌اند، از ثبت یک رکورد جدید در تعداد مبتلایان روزانه در این کشور خبر دادند.

در نیوزیلند، همسایه استرالیا، و همچنین ژاپن و کره جنوبی در شرق قاره آسیا نیز وضعیت تفاوت چندانی ندارد. با این حال، با وجود اعمال محدودیت‌های سفر، بسیاری از مردم این کشورها برای پیوستن به خانواده‌های خود در شب سال نو، به سفر رفته‌اند.

بیشتر از جهان