ثبت اولین «ازدواج مدنی» زوج غیرمسلمان در امارات

در اغلب کشورهای مسلمان‌نشین خاورمیانه، به‌جز ترکیه، عقد ازدواج باید دینی باشد

«عقد مدنی» ازدواجی است که توسط یک مقام دولتی انجام، ثبت و به رسمیت شناخته شود- (تصویر آرشیوی) CANVA

برای نخستین بار در امارات متحده عربی اجازه ثبت اولین قرارداد ازدواج مدنی غیرمسلمان را برای یک زوج کانادایی داده شد.

 این مجوز توسط «دادگاه احوال شخصیه غیرمسلمان» در ابوظبی برای یک زوج کانادایی صادر شد و این زوج از تسهیل خدمات عقد نکاح مدنی و تلاش‌های صورت گرفته از نظر سازمان‌دهی، سهولت اجرا و سرعت در انجام مراحل تشکر و قدردانی کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خدمات ثبت ازدواج مدنی اکنون در وب‌سایت رسمی اداره قضایی ابوظبی (ADJD) هم برای ساکنان و هم برای گردشگران بازدیدکننده در دسترس است. عقد و ثبت ازدواج طبق شرایط مقرر در قانون (همه‌گیری کرونا) از راه دور و از طریق ویدئو کنفرانس انجام می‌شود.

مسائل خانوادگی غیرمسلمانان

یوسف سعید العبری، معاون اداره قضایی ابوظبی، گفت که شروع ثبت ازدواج مدنی غیرمسلمانان برای اولین بار در دادگاه ابوظبی یک الگو برای سایر کشورهای منطقه ایجاد می‌کند.

العبری افزود که اداره قضایی مطابق با دستور شیخ منصور بن زاید آل نهیان (نایب‌رئیس مجلس وزیران امارات متحده عربی) و رئیس اداره قضایی ابوظبی، تلاش می‌کند تا یک محیط انعطاف‌پذیر برای اجرای این قانون فراهم کند تا تصویر مثبت و تساهل اسلام را نشان داده و ارائه بهترین خدمات را به ساکنان امارات تضمین کند.

«عقد مدنی» ازدواجی است که توسط یک مقام دولتی انجام، ثبت و به رسمیت شناخته شود. چنین ازدواجی ممکن است توسط یک نهاد مذهبی انجام شود و توسط دولت به رسمیت شناخته شود، یا ممکن است کاملاً از نهادهای دینی جدا باشد.

در اغلب کشورهای مسلمان‌نشین خاورمیانه، به‌جز ترکیه، عقد ازدواج باید دینی باشد و ازدواج مدنی در آن‌ها به رسمیت شمرده نشده و ثبت نمی‌شود.

بیشتر از جهان