دو قاچاقچی بین‌المللی در دام شیردریایی افتادند

آن‌ها یا باید از مانع شیردریایی عبور می‌کردند، یا دستگیر می‌شدند

JUSTIN SULLIVAN / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

بنا به گزارش پلیس، یک شیردریایی عظیم‌الجثه باعث به دام افتادن دو قاچاقچی بین‌المللی مواد مخدر شد و امکان فرار با ۱ میلیارد دلار استرالیا را از آنها گرفت.

از قرار معلوم، این دو نفر با قایق از اقیانوس هند به غرب استرالیا سفر کرده بودند و محموله‌ای حاوی مقادیر زیادی از کوکایین، شیشه، و اکتساسی را با خود حمل می‌کردند. آنان قایق خود را نزدیک شهر جرالدتون رها کردند و با قایقی کوچک‌تر راهی جزیره برتون شدند.

به گزارش پلیس غرب استرالیا، طی تفحص جزیره در روز سه‌شنبه، افسران پلیس مردی فرانسوی به نام انتونی رابرت دیسنتا ۵۱ ساله، و مرد بریتانیایی ۳۴ ساله‌ای به نام گراهام کرت پالمر را همراه با بیش از یک تن مواد مخدر غیرقانونی در ۴۰ کیسه مخفی شده زیر جلبک‌های دریایی جزیره، دستگیر کردند.

آسوشیتدپرس استرالیا گزارش می‌دهد: «از قرار معلوم، این دو مرد می‌خواستند از دست افسران فرار کنند، ولی در جریان فرار یک شیردریایی خفته را بیدار می‌کنند که «به آنها می‌پرد، سینه‌اش را سپر می‌کند و شروع به غرش می‌کند». 

دمین هیلی، نایب‌رییس گروه داوطلبان محلی برای نجات موجودات دریایی، به رادیو ای‌بی‌سی گفت: «در واقع  تنها انتخاب‌های موجود برای آن مردان این بود که یا از مانع شیردریایی عبور کنند، یا دستگیر شوند».

آقای دیسنتا و آقای پالمر به قاچاق مواد مخدر به خارج از مرز متهم شده‌اند. 

سه مرد دیگر نیز در ارتباط با همین پرونده در روز چهارشنبه بازداشت شدند. یک شهروند امریکایی ۴۵ ساله  و یک شهروند بریتانیایی ۳۵ ساله در شهر پرث، و یک مرد ۵۰ ساله مقیم نیو ساوث ولز در فرودگاه این شهر در میان دستگیرشدگان هستند.

 درخواست وثیقه برای هر سه متهم رد شده است و آنها باید در روز پنجشنبه، برای تفهیم اتهام در جلسه اول دادگاه سلطنتی پرث حاضر شوند.

برد بویس، دستیار کمیسر پلیس غرب استرالیا، گفت: «فقط مقدار و طبیعت مواد ضبط‌ شده آشکارا حاکی از آن است که یک شبکه مجرمانه کارکشته در این پرونده دخیل است. بازداشت‌های اخیر نشان از پیشرفت قابل‌توجه در این پرونده دارد. هنوز البته نیاز به انجام اقدامات گسترده و بیشتر است و تلاش‌های ما برای شناسایی و انهدام اعضای رده بالاتر این شبکه مجرمانه، ادامه خواهد داشت».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان