برگزاری مراسم شب کریسمس در بیت‌لحم

مسئولان بیت‌لحم می‌گویند زادگاه سنتی عیسی مسیح به برنامه خود برای برگزاری جشن‌های کریسمس ادامه می‌دهد

ادامه همه‌گیری جهانی کووید-۱۹ و شیوع سویه جدید این ویروس موجب شد تا در برخی کشورها برای دومین سال پیاپی، محدودیت‌هایی در ایام تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی اعمال و حتی برخی پروازها لغو شود.

با این حال در خیابان‌های بیت‌لحم در جنوب اورشلیم واقع در کرانه باختری که به اعتقاد بسیاری محل تولد عیسی مسیح است، جشن‌های میلاد مسیح آغاز شد و در روز جمعه، رژه نوازندگان با همراهی مردم در خیابان‌های این منطقه، به راه افتاد. هرچند در مقایسه با دوران پیش از همه‌گیری کرونا، جمعیت حاضر در این مراسم به مراتب کمتر بود که دلیل آن، محدودیت‌های اجتماعی و سفری است که دولت اسرائیل با هدف کاهش سرعت شیوع گونه اومیکرون اعمال کرده است.

بیت‌لحم پیش از همه‌گیری سالانه میزبان هزاران تن از زائران مسیحی از کشورهای مختلف جهان بود که به مناسبت میلاد عیسی مسیح و سال نو میلادی به این شهر سفر می‌کردند؛ اما اینک به دلیل ممنوعیت سفر، شمار آن‌ها به‌شدت کاهش یافته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با کاهش موارد ابتلا به کرونا در ماه‌های اخیر، مسئولان امیدوار بودند که امسال در این تعطیلات مهم مسیحیان، بتوانند این شهر را بار دیگر به یک مرکز جذاب گردشگری تبدیل کنند، اما شیوع اومیکرون همه برنامه‌ها را به هم زد.

با این حال مسئولان بیت‌لحم می‌گویند که زادگاه سنتی عیسی مسیح به برنامه‌ها خود برای برگزاری جشن‌های میلاد پیامبر مسیحیان ادامه می‌دهد، اما به شکلی محدودتر از آنچه انتظار می‌رفت؛ چرا که نگاه جهانیان در این ایام به این شهر دوخته شده است.

بیشتر از جهان