نخستین قرص برای درمان خانگی کرونا مجوز گرفت

«پاکسلووید» نخستین قرص ضدبیماری کووید-۱۹ است که بیماران می‌توانند پیش از حاد شدن بیماری، در خانه مصرف کنند

افراد ۱۲ سال به بالا که دست‌کم ۴۰ کیلوگرم وزن دارند و نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت است، می‌توانند با تجویز پزشک از این قرص برای درمان استفاده کنند-REUTERS

به گزارش سی‌ان‌ان، سازمان غذا و داروی آمریکا روز چهارشنبه ۲۲ دسامبر (۱ دی) مجوز قرص ضدبیماری کووید-۱۹ فایزر را با نام «پاکسلووید» برای درمان کرونا صادر کرد.

این نخستین قرص ضدبیماری کووید-۱۹ است که بیماران می‌توانند پیش از حاد شدن بیماری، در خانه مصرف کنند تا دیگر نیازی به بستری شدن در بیمارستان نباشد.

افراد ۱۲ سال به بالا که دست‌کم ۴۰ کیلوگرم وزن دارند و نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت است، می‌توانند با تجویز پزشک از این قرص برای درمان استفاده کنند.

بر اساس بیانیه سازمان غذا و داروی آمریکا، مصرف این قرص باید بی‌درنگ پس از تشخیص بیماری کووید-۱۹ و ظرف پنج روز پس از نخستین عوارض بیماری، آغاز شود.

شرکت سازنده واکسن فایزر هفته گذشته یافته‌های آزمایشگاهی خود را به‌روز کرد که نشان می‌داد درمان با این قرص، در صورتی که ظرف چند روز نخست پس از ظاهر شدن علایم بیماری کووید-۱۹ مصرف شود، خطر مرگ یا بستری شدن در بیمارستان را برای بزرگسالانی که در معرض خطر هستند، تا ۸۹ درصد کاهش می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلبرت بورلا، مدیرعامل شرکت داروسازی فایزر، در بیانیه‌ای گفت: «مجوزی که امروز برای پاکسلووید صادر شد، دوباره نشان داد که چگونه دانش به ما یاری می‌رساند که بر این همه‌گیری که حتی پس از گذشت دو سال همچنان زندگی‌های بسیاری را در سرتاسر جهان مختل و نابود می‌کند، غلبه کنیم. این دارو خطر مرگ‌ و بستری شدن را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و از آنجا که می‌توان در خانه آن را مصرف کرد، بار سنگینی از دوش نظام درمانی و بیمارستان‌ها برداشته می‌شود.»

در حال حاضر تنها داروی ضدبیماری که برای درمان کووید-۱۹ تایید شده است، رمدسیویر است که با نام تجاری «وکلوری» فروخته می‌شوند. اما این دارو به صورت قرص نیست که بتوان در خانه آن را مصرف کرد، بلکه باید در سیاهرگ تزریق شود.