قرنطینه مسافرانی که از بریتانیا وارد آلمان می‌شوند اجباری است

سویه اومیکرون در بریتانیا شدیدا گسترش یافته است

آلمان، نام بریتانیا را در فهرست مناطق درگیر سویه‌های ویروس قرار داد - Armando BABANI / AFP

آلمان اعلام کرد از روز دوشنبه ۲۰ دسامبر (۲۹ آذر) مسافرانی که از بریتانیا وارد این کشور می‌شوند باید دوهفته قرنطینه شوند.

آلمان، در پی افزایش دوباره شمار مبتلایان به سویه جدید اومیکرون، نام بریتانیا را در فهرست مناطق درگیر سویه‌های ویروس قرار داد. 

موسسه بیماری‌های عفونی رابرت کخ روز شنبه ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) اعلام کرد، اکنون کسانی که از بریتانیا به آلمان سفر می‌کنند باید برای ورود به این کشور جواب آزمایش منفی کرونا ارائه دهند و از هنگام ورود حتی درصورتی‌که واکسن زده باشند، دو هفته قرنطینه می‌شوند.

روسای بهداشت منطقه‌ای آلمان در جلسه روز شنبه (۲۷ آذر) خود از دولت این کشور خواستند، محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌تری برای افرادی که از بریتانیا وارد این کشور می‌شوند، در نظر بگیرند. در حال حاضر سویه اومیکرون در بریتانیا شدیدا گسترش یافته است.

این روسا در بیانیه‌ای اعلام کردند «شیوع اومیکرون در بریتانیا کاملا مشهود است... باید هرقدر ممکن است از گسترش آن جلوگیری کنیم و نرخ شیوع آن را تا حد امکان کند کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سه روز گذشته بریتانیا به حدنصاب روزانه ۱۹ در ابتلا به کووید رسیده است و بنا بر گزارش‌ها روز جمعه (۲۶ آذر) ۹۰ هزار و ۴۱۸ نفر به این بیماری مبتلا شدند و ۱۲۵ نفر جان باختند.

طبق تشخیص پزشکان، از میان تازه مبتلایان، ۱۰ هزار و ۵۹ نفر به سویه اومیکرون مبتلا شدند. بدین ترتیب کل تعداد مبتلایان به سویه جدید به ۲۴ هزار و ۹۶۸ نفر می‌رسد.

موارد ابتلا در آلمان پس از اوج‌گیری شدید در اکتبر و نوامبر، در دسامبر رو به کاهش بوده است.

به گزارش این کشور شمار مبتلایان جدید در روز جمعه ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) ۵۰ هزار و ۹۶۸ نفر بود.

هفته پیش چند کشور دیگر هم برای بریتانیا محدودیت‌های جدید مسافرتی وضع کردند.

ایتالیا اعلام کرد تمام مسافران دارای سن۱۲ سال یا بالاتر که از بریتانیا می‌آیند، باید گواهی تزریق کامل واکسن یا گواهی بهبود‌یابی اخیر معروف به گذرنامه فوق سبز ارائه دهند.

مسافران دارای سن ۱۲ سال یا بالاتر برای آن‌که وارد  فرانسه شوند، حتی اگر دو نوبت تزریق واکسن را انجام داده باشند، باید نتیجه منفی آزمایش انجام‌گرفته در کمتر از ۴۸ ساعت قبل از عزیمت را ارائه دهند. ایالات‌متحده هم شامل این محدودیت می‌شود.

ایرلند ارائه نتیجه منفی آزمایش پی‌سی‌آر انجام‌گرفته در ۷۲ ساعت قبل از ورود یا آزمایش جریان جانبی انجام‌گرفته در ۴۸ ساعت قبل از ورود را اجباری کرده است و این قانون شامل تمام افراد دارای سن ۱۲ سال یا بالاتر می‌شود.

سوئیس در اواخر نوامبر برای مسافرانی که از بریتانیا می‌آیند محدودیت‌های جدیدی وضع کرد که طبق آن باید به هنگام ورود خود‌قرنطینگی انجام دهند و گواهی منفی بودن آزمایش کووید ۱۹ ارائه دهند.

گزارش تکمیلی در رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان