ایلان ماسک می‌گوید تسلا پذیرش دوج کوین را آغاز خواهد کرد

ماسک گفته بود که برای انواع پرداخت‌ها دوج‌کوین بهتر از بیت‌کوین عمل می‌کند

ایلان ماسک طرفدار رمزارزها است- AFP

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا گفته است که این سازنده خودروهای الکتریکی فروش بعضی از محصولات خود را به دوج کوین آغاز می‌کند.

این خبر درست چند ماه پس‌ازآن می‌آید که تسلا از تصمیم خود برای پذیرش بیت‌کوین منصرف شد و دلیل آن را نگرانی‌های زیست‌محیطی در مورد روش استخراج رمزارزها اعلام کرده بود.

ایلان ماسک روز سه‌شنبه چنین توییت کرد: «تسلا بعضی از محصولات خود را به دوج کوین می‌فروشد تا ببیند چطور پیش می‌رود.»

قیمت دوج‌کوین در پی این خبر افزایش یافت و در عرض چند دقیقه بیش از ۱۴ درصد بالا رفت.

این میلیاردر فناوری طرفدار درازمدت رمز ارزهای میم (مبتنی بر شوخی‌های اینترنتی) بوده و شخصا روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. او در ماه مه از دنبال‌کنندگان توییترش پرسید آیا بهتر است تسلا قیمت‌ها را به دوج‌کوین بپذیرد و بیش از سه‌چهارم پاسخ‌دهندگان جواب مثبت دادند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

می‌خواهید تسلا دوج قبول کند؟

اوایل این هفته ماسک گفته بود که برای انواع پرداخت‌ها دوج‌کوین بهتر از بیت‌کوین عمل می‌کند، زیرا می‌تواند حجم بالاتری از تراکنش‌ها را انجام دهد و عرضه ثابتی ندارد.

او به مجله تایم که روز دوشنبه به او عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ داده بود، گفت: «بااینکه دوج کوین به‌عنوان یک شوخی مسخره ابداع شد، اما در عمل برای تراکنش‌ها مناسب‌تر است.»

«دوج کوین کمی تورم‌زاست... اما درواقع خوب است، زیرا مردم را تشویق می‌کند به‌جای احتکار آن به‌عنوان  ذخیره‌ای ارزشمند، آن را خرج کنند.»

بیلی مارکوس، یکی از بنیان‌گذاران دوج کوین در پاسخ به نظرات در توییتر نوشت: «به نظر من می‌توان گفت که بنیان‌گذار پی‌پل ممکن است کمی از پول سر دربیاورد، بنابراین می‌دانید، شاید جالب باشد که به او گوش بدهیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان