نشست کم‌سابقه مجلس کره شمالی درباره بحران اقتصادی

آسیب‌پذیرترین اقشار مردم کره شمالی در معرض خطر گرسنگی‌اند

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی - STR / AFP / KCNA VIA KNS

در اقدامی نادر، کره شمالی نشست مجلس برای گفت‌وگو درباره قوانین مراقبت از کودکان و بودجه فدرال را در فوریه سال آینده برگزار خواهد کرد.

قرار است قوه قانون‌گذاری جمهوری دموکراتیک خلق کره یا کره شمالی این نشست را در پیونگ‌یانگ و تقریبا شش ماه پس از گردهمایی سپتامبر امسال قانون‌گذاران ارشد آن کشور، برگزار کند.

مجلس قانون‌گذاری کره شمالی به‌ندرت تشکیل جلسه می‌دهد، و آن هم بیشتر برای تایید تصمیم‌های حزب کارگر کره در مورد بودجه و سیاست‌های زمامداری است.

با عمیق‌تر شدن مشکلات اقتصادی کره شمالی، روز سه‌شنبه ۲۳ آذر، کارگروه دائمی مجلس عالی خلق آن کشور اعلام کرد که مجلس تصمیم دارد نشستی را در ماه فوریه برگزار کند. چو ریونگ هائه، از مقام‌های مهم در حلقه کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی، رئیس این کارگروه است.

به گزارش خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای، عملکرد هیئت دولت، بودجه‌ها، قوانین مراقبت از کودکان، و قوانین مربوط به اهالی کره شمالی در خارج از کشور و حمایت از حقوق و منافع آنان از جمله موارد مهمی خواهد بود که در نشست آتی مجلس بررسی خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسائل دیگری نظیر قوانین طراحی ساختمان‌ها، املاک، و حمل‌ونقل رودخانه‌ای و دریایی نیز روز سه‌شنبه در این کارگروه دائمی بررسی و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

به گزارش خبرگزاری کره شمالی ان‌ک نیوز(NK News)، قرار است در جلسه‌ای عمومی که اواخر ماه دسامبر برگزار خواهد شد، فعالیت‌های اقتصادی سال ۲۰۲۱ بررسی و برنامه‌های سال ۲۰۲۲ نیز تعیین شود.

در این جلسه، آقای کیم احتمالا در سخنرانی‌اش، برنامه‌های سال آینده خود را در عرصه سیاست خارجی و داخلی، مانند روابط دو کره و مذاکرات خلع سلاح اتمی با ایالات متحده، اعلام خواهد کرد.

او این برنامه‌ها را در دهمین سالگرد به قدرت رسیدن خود در کره شمالی اعلام خواهد کرد. پس از اعمال تحریم‌های سازمان ملل متحد، وقوع همه‌گیری کرونا، و انزوای بیش از پیش آن کشور از عرصه جهانی به علت برقراری قرنطینه سراسری، تکاپوی داخلی برای سر پا نگه داشتن اقتصاد کشور شدت یافته است.

بدین ترتیب، آسیب‌پذیرترین اقشار مردم کره شمالی در معرض خطر گرسنگی‌اند، بحرانی که طبق گزارش ویژه سازمان ملل متحد در مورد حقوق بشر، برقراری قرنطینه کرونایی و اقتصاد ضعیف آن کشور به آن دامن زده است.

اما مقام‌های فدرال روز چهارشنبه (۲۴‌ آذر) گفتند که اقتصاد کشور را «خوب و باثبات اداره» می‌کنند.

گزارش های بیشتر از خبرگزاری ها

© The Independent