آمار تلفات کرونا در ایالات متحده به مرز ۸۰۰ هزار نفر رسید

ایالات متحده به آمار۵۰ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ نزدیک می‌شود

تعداد آمریکایی‌هایی که بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند، حالا از کل جمعیت داکوتای شمالی بیشتر شده است - Apu GOMES / AFP

شمار قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده به ۸۰۰ هزار نفر رسیده است.

این حدمرزی شوم روز یکشنبه در حالی به دست آمد که این کشور برای شیوع احتمالی جدید ویروس به دلیل گسترش سویه اومیکرون آماده می‌شد.

سردتر شدن هوا و اینکه مردم مدت بیشتری را در فضاهای سرپوشیده می‌گذرانند نیز می‌تواند به بیشتر شدن موارد کووید-۱۹ کمک کند.

تعداد آمریکایی‌هایی که بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند، حالا از کل جمعیت داکوتای شمالی بیشتر شده است.

به رغم دسترسی به واکسن، به علت شیوع سویه بسیار مسری دلتا در سال جاری و تردید برای واکسن زدن در میان بسیاری از آمریکایی‌ها، آمار تلفات به نسبت سال ۲۰۲۰ بیشتر بوده است.

به گزراش رویترز، بیش از نیمی از تلفات این همه‌گیری (۵۷ درصد) در سال ۲۰۲۱ رخ داده است و بیش از ۴۵ هزار آمریکایی در این سال پس از ابتلا به کووید-۱۹، جان خود را از دست داده‌اند.

متخصصان گفته‌اند بیشتر کسانی که امسال جان باخته‌اند واکسن نزده بودند و به‌رغم پیشرفت در مراقبت‌های بهداشتی مربوط به کووید نظیر درمان با استفاده از پادتن‌های مونوکلونال، آمار تلفات بیشتر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رویترز گزارش داد که ظرف مدت ۱۱۱ روز، آمار تلفات در ایالات متحده از ۶۰۰ هزار نفر به ۷۰۰ هزار نفر رسیده و رسیدن از ۷۰۰ هزار به ۸۰۰ هزار مرگ فقط ۷۳ روز زمان برده است. در ۱۱ ماه گذشته، سایر کشورها نسبت به جمعیت خود مرگ‌ومیر بسیار کمتری داشته‌اند.

در میان هفت کشور ثروتمند جهان عضو گروه جی۷، ایالات متحده در فاصله اول ژانویه تا ۳۰ نوامبر امسال بدترین وضعیت را از لحاظ سرانه تلفات داشته است. نرخ مرگ‌ومیر در ایالات متحده سه برابر کانادا و ۱۱ برابر ژاپن است.

در سازمان توسعه و همکاری اقتصادی «اوایی‌سی‌دی» (OECD) ۳۸ کشورعضوند. ایالات متحده در جایگاه سی‌ام قرار دارد و با مجارستان، اسلواکی، جمهوری چک، لیتوانی، لتونی، کلمبیا، لهستان و اسلوونی در ۱۱ ماه نخست سال ۲۰۲۱، سرانه مرگ‌ومیر بیشتری را شاهد بوده‌اند. میزان تلفات سرانه در نیوزیلند از همه کمتر بوده است.

در مقایسه با اتحادیه اروپا که از ۲۷ کشور تشکیل شده و جمعیت کل آن حدود ۴۴۷ میلیون نفر است، میزان سرانه تلفات ایالات متحده در ۱۱ ماه گذشته ۱.۳ برابر بوده است.

در تحلیل رویترز درباره بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه، ایالات متحده در رتبه ۳۶ قرار دارد. ایالات متحده از لحاظ شمار کل تلفات کووید-۱۹ در جایگاه نخست جهان است و رتبه دوم و سوم نیز از آن برزیل و هند است.

در حالی که ایالات متحده تنها چهار درصد جمعیت جهان را دارد، ۱۴ درصد کل تلفات گزارش شده کووید-۱۹ و ۱۹ درصد از کل موارد گزارش شده متعلق به این کشور است.

ایالات متحده به آمار۵۰ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ نزدیک می‌شود.

بر اساس گزارش مرکز مهار و پیشگیری بیماری‌ها «سی‌دی‌سی» (CDC)، حدود ۶۰ درصد آمریکایی‌ها کامل واکسینه شده‌اند و روزانه حدود یک میلیون نفر واکسن تقویتی تزریق می‌کنند. سویه دلتا همچنان نوع غالب این ویروس در ایالات متحده است.

دکتر راشل والنسکی، رئیس سی‌دی‌سی، روز سه‌شنبه در گزارشی به کاخ سفید گفت: در حال حاضر باید با هم در مقابل اثرات موارد ابتلای فعلی که بیشتر سویه دلتا است، عمل کنیم و خود را برای افزایش احتمالی ابتلا به اومیکرون آماده کنیم.»

© The Independent

بیشتر از جهان