محرومیت همیشگی کودک چهار ساله مبتلا به اوتیسم از پرواز

پزشکان این کودک موافقت کردند که او نمی‌تواند ماسک را «تحمل کند»

کودک مبتلا به اوتیسم دو بار از سوار شدن به پروازهای خطوط هوایی «فرانتیر» و «اسپریت» منع شد - JOE RAEDLE /AFP

پدر یک کودک چهار ساله مبتلا به اوتیسم می‌گوید که یک شرکت هواپیمایی آمریکایی پس از تلاش او برای اثبات معافیت پزشکی پسرش از ماسک زدن در پروازها، او و پسرش را «مادام‌العمر» پرواز ممنوع کرده است.

مایکل سکلکی به فاکس‌نیوز گفت که پسرش دو بار از سوار شدن به پروازهای خطوط هوایی «فرانتیر» (Frontier) و «اسپریت» (Spirit) منع شد، حتی با اینکه او نوشته پزشک درباره معافیت پزشکی پسرش را داشت.

او می‌گوید که ادامه دعوا بر سر معافیت ماسک زدن، به اقدام خطوط هوایی فرانتیر در پرواز ممنوع کردن هر دوی آن‌ها منجر شده است.

آقای سکلکی در برنامه «دِ اینگرام انگل» (The Ingraham Angle) شبکه فاکس گفت: «او در خطوط هوایی فرانتیر مادام‌العمر پرواز ممنوع شد... من نیز به طور خاص پرواز ممنوع شدم.»

آقای سکلکی می‌گوید که از اداره امنیت حمل‌ونقل و همچنین خطوز هوایی اسپریت و فرانتیر به دلیل سیاست‌های آن‌ها در خصوص ماسک شکایت کرده است.

او ادعا می‌کند که پسرش به دلیل اوتیسم از ماسک زدن معاف است. پزشکان این کودک موافقت کردند که او نمی‌تواند ماسک را «تحمل کند». او می‌گوید که در هر دو مورد نوشته یادداشت پزشک را به کارکنان خطوط هوایی ارائه کرده است.

خطوط هوایی فرانتیر به این خانواده گفته است که یادداشت‌های پزشکان «سیاست شرکتی در فرانتیر را ابطال نمی‌کند».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مایکل سکلکی جونیور چهار ساله به طور منظم در بوستون تحت درمان پزشکی قرار دارد و والدینش می‌گویند که این خانواده باید مرتبا از خانه خود در فلوریدا پرواز کنند.

آقای سکلکی که می‌گوید هنگام ارائه شواهد وضعیت پزشکی پسرش خدمات «مفتضح و تحقیرآمیزی» از کارکنان خطوط هوایی دریافت کرده است، گفت: «این کاملا باورنکردنی است که از سفر برای دریافت مراقبت‌های پزشکی منع شوید.»

ایالات متحده از اوت ۲۰۲۰ ماسک را برای همه خطوط هوایی، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌ها در سراسر این کشور اجباری کرده است.

در دستور‌العمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها آمده است: «بیشتر افراد، از جمله افراد دارای معلولیت، می‌توانند ماسک را تحمل کنند و با ایمنی از آن استفاده کنند و طبق دستور‌العمل مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، به استفاده از آن‌ملزم‌اند.»

«با این حال، برخی از افراد دارای معلولیت که به دلیل ناتوانی خود نمی‌توانند از ماسک استفاده کنند یا قادر نیستند ماسک را به شکل ایمن به صورت بزنند، از الزام‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها برای زدن ماسک مستثنی‌اند.»

این دستورالعمل به ناتوانی‌های خاصی که مسافران را از قانون ماسک مستثنی می‌کند، می‌پردازد.

قانون ماسک بعدا تا ژانویه ۲۰۲۲ و اخیرا تا مارس ۲۰۲۲ تمدید شد.

یکی از سخنگویان خطوط هوایی فرانتیر می‌گوید: «این پسر و پدر در هیچ مقطعی، در لیست پرواز ممنوع ما قرار نگرفتند. به عبارت دیگر، در هیچ مقطعی از پرواز با ما منع نشدند. این اطلاعات کاملا نادرست است.»

ایندیپندنت برای اظهارنظر با اسپیریت ایرلاینز و «تی‌اس‌ای» (اداره امنیت حمل‌‌و‌نقل- TSA) تماس گرفته است.

© The Independent

بیشتر از جهان