پرواز هم‌ز‌مان «بریتیش‌ایرویز» و «ویرجین» از هیترو به نیویورک

سفرهای غیرضروری بریتانیایی‌ها به ایالات متحده آمریکا آزاد می‌شود

در حدود ۲۰ ماه گذشته ایالات متحده به علت همه‌گیری کرونا مرزهای خود را به روی بازدیدکنندگان خارجی بست - Tolga Akmen / AFP

به مناسبت بازگشایی کامل مرزهای ایالات متحده به روی گردشگرانی که کامل واکسینه شده‌اند، بریتیش‌ایرویز و ویرجین آتلانتیک، دو شرکت‌ رقیب، دو پرواز هم‌زمان تاریخی از فرودگاه هیترو به مقصد نیویورک انجام خواهند داد.

از ساعت ۱۲:۰۱ بامداد امروز(دوشنبه) و برای نخستین بار پس از ۱۶ مارس ۲۰۲۰، تمام بریتانیایی‌هایی که  هر دو دوز را تزریق‌ کرده‌اند به شرطی که جواب منفی آزمایش کرونا داشته باشند (آزمایش پی‌سی‌آر یا پادگن) و جزئیات ردیابی تماس‌ها را به شرکت‌هواپیمایی‌ خود ارائه کرده باشند، اجازه دارند به ایالات متحده سفر کنند.

در حدود ۲۰ ماه گذشته و از هنگامی که ایالات متحده به علت همه‌گیری کرونا مرزهای خود را به روی بازدیدکنندگان خارجی بست، این نخستین باری خواهد بود که سفرهای غیرضروری بریتانیایی‌ها به این کشور آزاد می‌شود.

پروازهای بریتیش ایرویز و ویرجین به شماره‌های بی‌ای۰۰۱(BA001) -شماره‌ پرواز معمول برای هواپیماهای کنکورد- و وی‌اس۳ (VS3) برای این اولین پرواز دوتایی در نوع خود ساعت ۸:۳۰ صبح فرودگاه هیترو را ترک خواهند کرد.

در بیانیه مشترک این شرکت‌های هواپیمایی آمده است که در این اتفاق نادر، دو هواپیما «از باندهای موازی در هیترو، شروعی هماهنگ خواهند داشت».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سال ۱۹۸۴ که شرکت ویرجین قدم به عرصه گذاشت تاکنون، بریتیش ایرویز و ویرجین آتلانتیک در بازار حمل‌ونقل هوایی بر فراز اطلس همواره رقبای سرسخت یکدیگر بوده‌اند.

در طول دهه ۹۰ میلادی، جنگ قدرتی بین این دو شرکت در جریان بود؛ از جمله کارزار موسوم به «حقه‌های کثیف» در اوایل آن دهه و دیگری صحبت‌های ریچارد برنسون علیه نجات مالی بریتیش ایرویز در سال ۲۰۰۹.

اما با توجه به اینکه هر دو شرکت از تعطیلی سفر بر اثر کووید-۱۹ به‌شدت ضربه خوردند، هر دو برای بازگشت امن سفرهای بر فراز اطلس تلاش کرده‌اند؛ مسیری که بازار بزرگی برای صنعت گردشگری بریتانیا است و برای دیدار خانواده‌ها و دوستانی که در دو طرف این پهنه‌آبی زندگی می‌کنند، ضروری است.

رفع ممنوعیت سفر به ایالات متحده امروز در پی تصمیم پیشین دولت بریتانیا در تابستان است که به آمریکایی‌هایی که کامل واکسینه شده‌‌اند اجازه داد بدون نیاز به قرنطینه شدن، به بریتانیا سفر کنند.

شای ویس، مدیرعامل ویرجین آتلانتیک، می‌گوید: «امروز روز جشن گرفتن است، نه رقابت. خوشحالیم که در کنار بریتیش ایرویز مناسبت مهم امروز را که بالاخره مشتریان و کسب‌وکارها می‌توانند با اطمینان سفر خود را رزرو کنند، رقم می‌زنیم.»

«بیش از ۳۷ سال است که ایالات متحده منطقه‌ای مهم و حیاتی برای ما است و واضح است که ما بدون «آتلانتیک» (اقیانوس اطلس) «ویرجین» نیستیم. مدام بر تعداد پروازهای ما به مقصدهایی چون بوستون، نیویورک، اورلاندو، لس‌آنجلس و سانفرانسیسکو افزوده می‌شد و بی‌صبرانه منتظریم مشتریان خود را به سلامت به شهرهای مد نظرشان در ایالات متحده برسانیم تا عزیزان و همکارانشان را ببینند.»

شان دویل، مدیرعامل بریتیش ایرویز، می‌گوید: «پس از بیش از ۶۰۰ روز دوری، امروز لحظه جشن گرفتن بازگشایی مسیر بریتانیا-ایالات متحده است.

«برقراری پروازهای مسیر اقیانوس اطلس برای احیای اقتصاد بریتانیا حیاتی است. به همین دلیل مدت‌ها بازگشایی ایمن مسیر هوایی بریتانیا-ایالات متحده‌ را خواستار بوده‌ایم. حال باید به آینده خوشبین باشیم و دوباره گردشگری و تجارت را روی غلتک بیندازیم تا دوستان و خانواده‌ها بتوانند بازهم با یکدیگر ارتباط داشته باشند.»

© The Independent

بیشتر از جهان