بریتانیا پرواز از شش کشور آفریقایی را تعلیق کرد

افزودن این کشورها به لیست قرمز پرواز در بریتانیا به دلیل نگرانی در باره سویه جدید ویروس کروناست

تعلیق پروازها از شش کشور آفریقایی همزمان با شیوع کرونا در اروپا صورت می‌گیرد- 

BRENDAN SMIALOWSKI / AFP

در پی هشدارها مبنی بر پیدا شدن گونه جدیدی از ویروس کووید – ۱۹، پروازها از چند کشور آفریقای جنوبی به بریتانیا به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش بی‌بی‌سی، ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلستان اعلام کرد: «۶ کشور به لیست قرمز اضافه خواهند شد و پرواز به این کشورها به طور موقت ممنوع می‌شود.»

اولین موارد شناسایی‌شده ابتلا به گونه جدید ویروس کرونا، روز یازدهم نوامبر (۲۰ آبان) با سه مورد در بوتسوانا بود و به همین دلیل به آن سویه بوتسوانا هم نام داده‌اند. هیچ نمونه‌ای از ویروس جدید در بریتانیا ثبت نشده، اما نگرانی‌های زیاد در باره این ویروس خطرناک موجب شده وزیر بهداشت بریتانیا اعلام کند که همه پروازها از آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو و اسواتینی به حالت تعلیق درمی‌آید. 

ساجد جاوید با بیان این که دانشمندان در مورد نوع جدید ویروس کرونا عمیقا نگران هستند، اظهار کرد:‌ «برای شناختن بیشتر این ویروس به زمان احتیاج داریم اما آنچه تاکنون می‌دانیم این است که بسیار سریع انتقال پیدا می‌کند، شاید دو برابر نوع دلتا.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین افزود: «با توجه به چنین موضوعی ممکن است واکسن‌های ساخته شده فعلی تاثیر مراقبتی زیادی نداشته باشد بنابراین افزودن این شش کشور به لیست قرمز به دلیل احتیاط و اقدام پیشگیرانه انجام می‌شود و نوعی محافظت از مرزهایمان است.»

یکی از کارشناسان نوع جدید ویروس کرونا را که با نام B.1.1.529 شناخته می‌شود، به عنوان «بدترین موردی که تاکنون دیده‌ایم» توصیف کرده است. تاکنون ۵۹ مورد ابتلا به این ویروس در آفریقای جنوبی، هنگ‌کنگ و بوتسوانا شناسایی شده است.

به گفته بعضی از کارشناسان، بروز نوع جهش‌یافته ویروس کرونا موجب نگرانی جدی است زیرا این قابلیت را دارد که منبعی برای ایجاد یک ابر‌گونه جدید باشد. 

قرار است کارشناسان سازمان جهانی بهداشت روز جمعه ۲۶ نوامبر (پنجم آذر) با مقامات آفریقای جنوبی برای ارزیابی وضعیت این گونه جدید و مقابله با کووید – ۱۹ دیدار کنند.

بیشتر از جهان