در اثر انفجار در سومالی، هشت نفر کشته و ۱۳کودک زخمی شدند 

جنبش الشباب، مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت

بمب در نزدیکی دو مدرسه منفجر شد- AFP

در اثر انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده در پایتخت سومالی دست‌کم هشت غیرنظامی کشته و ۱۷ تن دیگر از جمله ۱۳ دانش‌آموز زخمی شدند.

به گزارش سی‌ان‌ان، انفجار این خودرو در منطقه هودان موگادیشو، در نزدیکی دو مدرسه و محل سکونت رئیس‌جمهوری سابق این کشور رخ داد.

این انفجار به قدری شدید بود که دیوارهای مدرسه تخریب شدند و بسیاری از خودروهای اطراف از بین رفتند. 

گفته می‌شود هدف این انفجار کاروان سازمان ملل بوده و جنبش الشباب مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پایتخت سومالی در شرق آفریقا تاکنون با بمب‌گذاری‌های مهیبی مواجه بوده که ده‌ها کشته یا مجروح بر جای گذاشته‌اند. گروه تروریستی «الشباب» مسئولیت برخی از حملات را بر عهده گرفته است. فرقه اسلامگرای الشباب در سال ۲۰۱۱ از سوی نیروهای محلی با کمک اتحادیه آفریقا از موگادیشو بیرون رانده شد، اما این گروه تروریستی همچنان به حملات مرگبار در این شهر ادامه می‌دهد.

در اوایل ماه مارس، حمله مرگبار دیگری به یک ساختمان از سوی این گروه رخ داد که به کشته شدن بیش از ۲۰ نفر منجر شد. ماه فوریه نیز در رستورانی نزدیک کاخ ریاست جمهوری سومالی در موگادیشو در اواسط فوریه بمب‌گذاری شد که به زخمی شدن ده‌ها نفر انجامید و گروه الشباب سومالی وابسته به القاعده مسئولیت این حمله انتحاری را بر عهده گرفت.

این گروه در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا و امارات قرار دارد. الشباب هدف خود را «جهاد علیه دشمنان اسلام» می‌داند و عملیات‌ خونباری در آفریقا انجام داده‌ است.

بیشتر از جهان