هفت هزار دلار وعده جاسوسی برای ایران

خدمتکار بنی گانتز بابت جاسوسی برای ایران فقط هفت هزار دلار می‌خواست

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل- EMMANUEL DUNAND / AFP

اومیر گورن، خدمتکار خانه وزیر دفاع اسرائیل که هفته گذشته متهم به جاسوسی برای ایران شد، تنها خواهان هفت هزار دلار دستمزد از یک گروه مرتبط با جمهوری اسلامی ایران بود.

به گزارش پایگاه خبری اسرائیلی آی۲۴، او قصد داشت با همکاری گروه هکری «بک شدو»، اطلاعاتی شخصی در باره گانتز در اختیار ایران قرار دهد.

بنابراین گزارش، او به گروه هکری وعده داده بود که در باره آنچه در خانه گنانتز می‌گذرد به این گروه هکری گزارش دهد و حتی یک ویروس وارد کامپیوتر او کند.

بنا بر این گزارش، گورن قرار بود در ازای این کار، هفت هزار دلار دستمزد بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شین‌بت، دستگاه امنیت داخلی اسرائیل، روز پنجشنبه اعلام کرد که اوایل ماه جاری میلادی، یک مرد اسرائیلی را که به عنوان مستخدم در خانه وزیر دفاع این کشور کار می‌کرده، به اتهام ارائه پیشنهاد جاسوسی از وزیر برای جمهوری اسلامی ایران بازداشت کرده است.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، این مرد که نام او عمری گورن اعلام شده است، اندکی پس از آنکه با یک گروه هکری مرتبط با جمهوری اسلامی ایران تماس گرفت و پیش از آنکه بتواند هرگونه اقدامی انجام دهد، بازداشت شد.

بر اساس این گزارش، دادستانی پرونده‌ای را در این مورد ثبت و اتهام جاسوسی را علیه او مطرح کرده است؛ اتهامی که اگر ثابت شود، می‌تواند حکم حبس بین ۱۰ تا ۱۵ سال را به دنبال داشته باشد.

بنا بر اعلام شین‌بت، گورن اوایل این ماه «با شخصی مرتبط با جمهوری اسلامی ایران» تماس گرفت و پیشنهاد کرد با توجه به اینکه به خانه وزیر دسترسی دارد، از طرق مختلف به او کمک کند.

در دادخواستی که تنظیم شده، فردی که گورن با او تماس گرفته با عنوان نماینده گروه هکری «سایه سیاه» مرتبط با جمهوری اسلامی ایران که ماه پیش حمله سایبری عمده‌ای علیه وب‌سایت‌های غیرنظامی اسرائیل انجام داد، معرفی شده است.

مقام‌های امنیتی اسرائیل می‌گویند گورن پیشنهاد داده بود که یک نرم‌افزار جاسوسی را در کامپیوتر بنی گانتز نصب کند و برای آنکه ثابت کند توانایی انجام آن را دارد، از وسایل خانه او عکس گرفته است.

بیشتر از جهان