شگرد ژاپنی برای جذب مسافران: سونای سیار در اتوبوس

این مرکز سلامت با نام سابوس -ترکیبی از سونا و اتوبوس- با صفحات چوبی و نیمکت‌های چوبی تزیین شده است

طرح‌های دیگری برای اتوبوس‌های تغییرکاربری‌یافته نیز در دست انجام است، از جمله طرح‌هایی برای دوش‌های سیار و توالت - sauna_bus/ Tiwtter

یک شرکت اتوبوسرانی‌ در ژاپن یکی از وسایل نقلیه خود را به سونای سیار تغییر کاربری داده است.

این اتوبوس که قبلا در شبکه شهری شینکی به شهر هیمجی در استان هیوگو خدمات‌رسانی می‌کرد، به دنبال کاهش قابل توجه استفاده از حمل‌و‌نقل عمومی در مدت همه‌گیری ویروس کرونا تغییر کاربری داده است.

کاهش تعداد کسانی که برای کار سفر می‌کنند و همچنین کاهش شمار گردشگران باعث شده است که تعدادی از اتوبوس‌های شهر بی‌کار بمانند.

اما شرکت فعال ریباشو (Ribahsu)، یکی از زیرمجموعه‌های شبکه شهری شینکی است که نامش در زبان ژاپنی تلاقی بین «تولد مجدد» و «اتوبوس مجدد» به نظر می‌رسد، با تحولی غیرمنتظره به یکی از این وسایل نقلیه از چشم‌افتاده جان تازه‌ای بخشیده است.

این مرکز سلامت با نام سابوس -ترکیبی از سونا و اتوبوس- با صفحات چوبی و نیمکت‌های چوبی تزیین شده است.

برخی از ویژگی‌های اصلی به شکل سرگرم‌کننده‌ای حفظ شده‌اند. برای مثال، دکمه‌های قدیمی برای توقف اتوبوس را می‌توان فشار داد تا بخار بیشتری آزاد شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایده این است که در زمستان امسال با سابوس به گردشگری بروید و در جشنواره‌ها و رویدادهایی که برای فوریه ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است، توقف کنید.

طرح‌های دیگری برای اتوبوس‌های تغییرکاربری‌یافته نیز در دست انجام است، از جمله طرح‌هایی برای دوش‌های سیار و توالت.

این اقدام به دنبال نوآوری یک شرکت هواپیمایی ژاپنی رخ می‌دهد که برای بازگرداندن نشاط به سفرهای هوایی پروازهایی عجیب و غریب به راه انداخت.

شرکت هواپیمایی ژاپنی پیچ ایوییشن (Peach Aviation) پروازهای خود به مقاصد ناشناخته را در کپسول‌هایی در گاچاپون، همان دستگاه‌های فروشی که مشتری انواع اشیای غیرمعمول مانند مجسمه‌های اسباب‌بازی، ضدعفونی‌کننده دست و مرواریدهای اصل را می‌خرد، ذخیره می‌کند.

همه پروازهای مرموز به مقاصد داخلی ژاپن‌اند و از فرودگاه ناریتا توکیو حرکت می‌کنند و قیمت کپسول‌ها فقط پنج هزار ین (۳۲ پوند) است.

مسافران تا زمانی که کپسول خود را خریداری نکنند، نمی‌دانند به کجا می‌روند. داخل کپسول کدی را دریافت می‌کنند که به آن‌ها امتیاز مسافت هوایی به ارزش شش هزار ین می‌دهد که فقط برای سفر به یک مقصد خاص قابل استفاده است.

© The Independent

بیشتر از سفر