انفجار خط لوله گاز در رامشیر خوزستان

شدت انفجار گاز، خانه‌های روستاهای اطراف را لرزاند

در انفجار سال گذشته ایستگاه گاز در روستای چم یک نفر مصدوم یک نفر کشته شد-FARS

صبح امروز، ۲۶ آبان ماه، وقوع انفجار در خط لوله گاز در محدوده روستاهای چارات و رمیص در خوزستان باعث ایجاد آتش‌سوزی در این خط لوله شد.

فرماندار شهرستان رامشیر با بیان اینکه این انفجار حوالی ۷ صبح در نزدیکی ایستگاه  تزریق گاز مارون روی داده است به فارس گفت «اعضای شورای تأمین، دادستان و نیروی انتظامی» در محل حادثه حاضر شدند.

علت وقوع این حادثه به گفته مقامات این شهرستان «فرسودگی لوله‌ها» بوده و «شرکت نفت متعهد شده لوله‌ای که خارج از استاندارد باشد را دیگر استفاده نکند و دیگر لوله‌هایی که مشکل ‌دارند را شناسایی کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 بنا بر اعلام مقامات، این انفجار تلفات جانی نداشته است اما برای بررسی بیشتر درباره خسارات وارد شده به منازل مسکونی «گفتگو با اهالی ادامه دارد».

سالم عبادی گفت: با توجه به اینکه برخی از اهالی مدعی هستند حادثه انفجار گاز به خانه‌های آن‌ها آسیب رسانده است، بنیاد مسکن شهرستان را برای بررسی مسئله مکلف کردیم. «چنانچه خانه‌ای در این حادثه دچار خسارت شده باشد بنیاد مسکن گزارش خسارت را به فرمانداری و فرمانداری به شرکت نفت و گاز مارون منعکس خواهد کرد. در صورتی که منازل روستایی به دلیل انفجار لوله گاز دچار خسارت شده باشند، نفت مکلف به پرداخت خسارت است.»

فرماندار رامشیر با اشاره به «انفجار چند وقت اخیر» گفت: آتش‌سوزی ناشی از این انفجار، مهار شده و علت وقوع این حادثه در حال بررسی است اما در برداشت اولیه، دلیل این انفجار، فرسودگی خط لوله اعلام شده و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است.

سال گذشته در انفجار ایستگاه گاز در روستای چم در رامشیر خوزستان، یک نفر مصدوم شد و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

بیشتر از جهان