شاهزاده خانم ژاپنی به خاطر عشق، جلای وطن می‌کند

ماکو، کشوری را که نتوانسته است ازدواج او را با فردی غیراشرافی بپذیرد، ترک می‌کند

ماکو کومورو، شاهدخت پیشین ژاپن، و همسرش کی کومورو فرودگاه توکیو را به مقصد نیویورک ترک کردند- REUTERS/Issei Kato

ماکو، شاهدخت پیشین ژاپن که ماه گذشته با دوستپسر «غیراشرافی» خود ازدواج کرد و از امتیازات و عنوان سلطنتی‌اش محروم شد، پس از یک سال کشمکش با نگاه‌های موشکافانه مردم در مورد رابطه عاشقانه‌اش در ژاپن، روز یکشنبه آن کشور را به مقصد نیویورک ترک کرد.

این زوج که آن‌ها را با شاهزاده هری و مگان مارکل در خاندان سلطنتی بریتانیا مقایسه می‌کنند، قرار است مانند شهروندان عادی، با هم در ایالات متحده زندگی کنند.

شاهدخت پیشین (که حالا ماکو کومورو نام دارد) و همسرش، کی کومورو، روز یکشنبه در میان تمهیدات شدید امنیتی و انبوهی از خبرنگاران و عکاسان به فرودگاه رسیدند.

خانم کومورو با کت سرمه‌ای ساده و شلوار سیاه گشاد، در حالی که گذرنامه خود را در دست می‌فشرد، فقط با یک چمدان و ساک دستی وارد سالن خروجی فرودگاه بین المللی هاندا در توکیو شد تا به پروازش به مقصد نیویورک برسد.

چند قدم جلوتر از او، آقای کومورو هم با پلوور سبز و شلوار جین، مشغول گذشتن از تشریفات پرواز به نیویورک بود.

چهره شاهدخت پیشین همچنین زمانی مشاهده شد که هنگام رسیدن به دروازه خروج، ماسکش را برای شناسایی چهره پایین کشید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروه کوچکی که در فرودگاه گرد آمده بودند، هنگام بلند شدن پرواز آنا (ANA) از باند با دست تکان دادن با این زوج خداحافظی کردند. به‌رغم آن که رابطه این زوج با انتقاد شدید بخشی از مردم کشور روبه‌رو است، همه خبرگزاری‌های مهم ژاپن این گزارش را به صورت زنده پخش کردند.

این زوج وقتی تقریبا چهار سال پیش اعلام کردند که می‌خواهند ازدواج کنند، با موانع زیادی مواجه شدند.

خانم و آقای کومورو که هر دو سی سال دارند، زندگی جدیدشان را در نیویورک آغاز خواهند کرد؛ جایی که آقای کومورو، فارغ‌التحصیل دانشکده حقوق دانشگاه فوردهام، در شرکتی خدمات حقوقی صاحب شغل است.

شاهدخت سابق نیز شغل جدیدی در شرکت حقوقی منهتن آغاز خواهد کرد.

ماه گذشته، کمی پس از آن که این زوج ازدواج‌شان را در توکیو به ثبت رساندند، آقای کومورو خطاب به شرکت‌کنندگان در یک کنفرانس خبری گفت که عاشق ماکو است.

آقای کومورو گفت: «می‌خواهم تنها عمری را که دارم، با کسی که عاشقش هستم سپری کنم.»

خانم کومورو هم در مورد همسر تازه‌اش گفت: «او کسی است که بدون وجودش نمی‌توانم زندگی کنم. ازدواج، تصمیمی بود که برای ادامه زندگی باید می‌گرفتیم تا در برابر قلبمان صادق باشیم.»

خانم کومورو اولین شاهدخت ژاپن نیست که با فردی غیراشرافی ازدواج می‌کند و خاندان سلطنتی را ترک می‌گوید، اما اولین کسی است که با چنین واکنش انتقادی شدیدی در مورد تصمیمش از طرف مردم روبه‌رو می‌شود و پس از گزارش‌هایی در مورد اختلافات مالی مربوط به مادر آقای کومورو، زیر نگاه موشکافانه خاصی قرار می‌گیرد. خانواده می‌گویند این موضوع دیگر حل شده است.

در میان این جنجال، خانم کومورو از دریافت ۱۵۰ میلیون ین (حدود ۹۵۵ هزار پوند) که معمولا به اعضای زن خاندان سلطنتی هنگام ازدواج‌شان داده می‌شود، سر باز زد. او اولین زن از خاندان سلطنتی است که هم مراسم رسمی ازدواج سلطنتی را رد می‌کند و هم هدیه پولی را.

پزشکان کاخ سلطنتی می‌گویند کشمکش برای ازدواج با آقای کومورو و پوشش احساسی رسانه‌ها در مورد این موضوع، باعث شده است که خانم کومورو دچار اختلال فشارعصبی «اضطراب پس از سانحه» (post-traumatic stress disorder) شود.

© The Independent

بیشتر از زندگی