اتریش واکسن‌گریزان را منزوی‌تر می‌کند

اتریش یکی از پایین‌ترین نرخ‌های واکسیناسیون در اروپای غربی را دارد

بازار کریسمس در وین-GEORG HOCHMUTH / APA / AFP

اتریش همزمان با افزایش موارد ابتلا به کرونا قوانین سخت‌گیرانه‌ای را علیه آن دسته از افرادی اعمال می‌کند که به طور کامل واکسینه نشده‌اند یا واکسن‌گریز هستند.

صدراعظم اتریش اعلام کرد که از روز دوشنبه همه افرادی که واکسن نزده‌اند یا به طور کامل واکسینه نشده‌اند از بقیه جامعه ایزوله شده و در انزوا قرار می‌گیرند. به این معنی که تنها مجاز خواهند بود برای کار یا خرید ضروری از خانه خارج شوند و استفاده از خدمات فرهنگی و تفریحی برای آنها مجاز نخواهد بود.

تنها ۶۵ درصد از جمعیت اتریش به‌طور کامل واکسینه شده‌اند و قوانین قرنطینه شامل میلیون‌ها نفر خواهد شد. اتریش یکی از پایین‌ترین نرخ‌های واکسیناسیون علیه کرونا در اروپای غربی را دارد. تعداد قابل توجهی از اتریشی‌ها در مورد تزریق واکسن تردید دارند و این دیدگاه در بین راست افراطی که سومین حزب بزرگ پارلمان است، طرفداران زیادی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

الکساندر شالنبرگ، صدراعظم آلمان روز یکشنبه گفت که در واقع به یک سوم جمعیت می‌گوییم که مگر در موارد خاص دیگر نمی‌توانید از خانه خارج شوید تا تماس و برخورد بین افراد واکسینه شده و واکسینه نشده را در جامعه کاهش دهیم.

از هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت اتریش ۸۱۵ نفر به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

در حال حاضر آمار ابتلا به کرونا در اروپا در حال افزایش است و آلمان و هلند در صدر قرار دارند.

اتریش می گوید قوانین جدید ۱۰ روز اجرا خواهد شد و واکسن گریزان نمی‌توانند از تفریحاتی مانند هتل، رستوران، سینما و تله‌کابین برای پیست‌های اسکی استفاده کنند.

این قوانین یکی از سختگیرانه‌ترین قوانین برای افراد واکسن نزده در اروپا به‌شمار می‌رود.

در برخی ایالت‌های استرالیا نیز قوانین مشابهی به اجرا گذاشته شده و شاغلان در برخی شغل‌های حساس از جمله کادر درمان و خانه سالمندان به طور اجباری واکسینه می‌شوند.

سنگاپور، جایی که ۸۵ درصد جمعیت واکسینه شده است نیز اعلام کرده آنهایی که همچنان از تزریق واکسن کرونا خودداری می‌کنند باید هزینه‌های درمانی را از جیب خودشان بپردازند.

بیشتر از جهان