نکوهش پلوسی بابت خواندن خطبه عقد نوه میلیاردر نفتی

عکس‌ها و جزئیات عروسی نشان می‌دهد که مراسمی پرزرق‌وبرق با لباس‌های سفارشی بوده است

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا- Paul ELLIS / AFP

نانسی پلوسی و گوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، هر دو به دلیل شرکت در مراسم عروسی وارث گتی، چند روز قبل از پایان اجلاس کاپ۲۶ در گلاسکو، هدف انتقاد قرار گرفتند.

رئیس دموکرات مجلس در روزهای اخیر در مراسم عروسی آیوی گتی، نوه غول نفتی جی پل گتی، عقد ازدواج را جاری کرد. آقای نیوسام نیز در این مراسم شرکت داشت.

این مراسم در تالار شهر سانفرانسیسکو برگزار شد. تصاویری از مجله ووگ نشان می‌دهد که ظاهرا همکاران دموکرات‌ [خانم پلوسی]، آقای نیوسام و لاندن برید، شهردار سانفرانسیسکو، در آن حضور داشته‌اند.

اگرچه مشخص نیست که این عروسی چه روزی برگزار شده است، عکس‌ها و جزئیات عروسی نشان می‌دهد که مراسمی پرزرق‌وبرق با لباس‌های طراحی شده برای ساقدوش‌ها و تزیینات با تور طلایی از شاخصه‌های ویژه آن بوده است.

در توییتر، به خانم پلوسی به دلیل شرکت در مراسم عروسی وارث گتی و ایفای نقش عاقد در آن، چند روز پس از بازدید از اجلاس کاپ۲۶ در گلاسکو در اسکاتلند، حمله شده است.

یکی از کاربران توییتر استدلال کرد: «اینکه در جریان بیماری همه‌گیری که از نظر اقتصادی طبقه کارگر را ویران کرد، پلوسی در مراسم عروسی نوه میلیاردر نفتی نقش عاقد را ایفا کند، بالاترین دلیل شکست دموکرات‌ها در چهار دوره انتخابات آتی است.»

در همین حال، حساب توییتر گروه جوانان حزب سبز ایالات متحده، «یانگ‌ اکو‌سوسیالیست»(Young EcoSocialists)، دو تصویر از خانم پلوسی در گلاسکو و در مراسم عروسی گتی را مقایسه کرده است. این گروه در توییتر نوشته است: «نمونه بهتری از این عکس‌ها با فاصله یک روز از هم که گویای وضعیت فعلی باشد، پیدا نمی‌کنم. نانسی پلوسی عاقد ازدواج وارث یک غول نفتی، نانسی پلوسی در اجلاس کاپ۲۶ در حال سخنرانی درباره آب‌وهوا.»

آقای نیوسام قرار بود به عنوان بخشی از هیئت ایالات متحده در اجلاس آب‌وهوا، در کاپ۲۶ شرکت کند اما بر اساس بیانیه‌ای که در آن زمان منتشر شد، به دلیل «تعهدات خانوادگی» شرکت نکرد.

به گزارش پولیتیکو، او در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه گفت که فرزندانش «درخواستی» مطرح و به او التماس کرده‌اند که در اجلاس کاپ۲۶ شرکت نکند. با وجود این، همچنان در رسانه‌های اجتماعی به این تصمیم حمله شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از کاربران توییتر نوشت: «گوین نیوسام کنفرانس مطبوعاتی را برای شرکت در مراسم عروسی آیوی گتی (خاندان بزرگ نفتی) لغو کرد. نانسی پلوسی عاقد مراسم عروسی گتی بود. آیا عجیب نیست که فعالان معامله نوین سبز/فعالان آب‌وهوا به عروسی یک وارث نفتی بروند؟»

بر اساس گزارش فوربس، ثروت خانواده گتی حدود ۵.۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که بیشتر از محل تجارت نفت در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ به دست آمده است.

اگر ایالات متحده بخواهد به تعهدات خود در خصوص کاهش سوخت‌های فسیلی که پیش از اجلاس کاپ۲۶، در توافقنامه پاریس در سال ۲۰۱۵ با هدف حفظ دمای جهانی در ۱.۵ درجه سانتیگراد بالاتر از سطح پیشاصنعتی تعیین شده بود، عمل کند، حفاری نفتی باید به‌شدت کاهش یابد.

تعدادی از کاربران توییتر و مفسران راست‌گرا نیز به دلیل شرکت در عروسی که در آن مهمان‌ها بنا به تصاویر بدون ماسک بوده‌اند، به خانم پلوسی و آقای نیوسام حمله کرده‌اند. اگرچه به گفته مجله ووگ، همه شرکت‌کنندگان باید مدرکی دال بر واکسینه بودن مقابل کرونا می‌داشتند و برگزاری مراسم عروسی در سانفرانسیسکو با رعایت برخی محدودیت‌ها مجاز است.

ایندیپندنت برای اظهارنظر به دفتر خانم پلوسی و آقای نیوسام مراجعه کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان