جشن خانوادگی پس از قهرمانی جوکوویچ در مسابقات تنیس مسترز پاریس

نواک جوکوویچ با قهرمانی در مسابقات تنیس مسترز پاریس، توانست برای هفتمین بار عنوان مرد شماره یک جهان را به‌ دست آورد

جوکوویچ پس از پیروزی، به‌ سمت فرزندانش رفت و آن‌ها را در آغوش گرفت‌ــChristophe ARCHAMBAULT/AFP

نواک جوکوویچ با قهرمانی در مسابقات تنیس مسترز پاریس، علاوه بر رسیدن به ششمین عنوان قهرمانی خود در این رقابت‌ها، توانست با عبور از رکورد پیت سمپراس، تنیسور مشهور آمریکایی، برای هفتمین بار عنوان مرد شماره یک جهان را به‌ دست آورد. او در دو مسابقه پایانی تماشاگران ویژه‌ای نیز داشت. استفان و تارا، دختر و پسر کوچک جوکوویچ، به پاریس آمده بودند تا شاهد هنرنمایی پدرشان در دو بازی نهایی باشند. جوکوویچ پس از پیروزی مقابل مدودف به‌ سمت آن‌ها رفت و در حالی‌ که خنده روی لبانش بود، آن‌ها را در آغوش گرفت و آن‌ها نیز در این جشن قهرمانی با او سهیم شدند. این عنوان سی‌‌و‌هفتمین قهرمانی جوکوویچ در رقابت‌های تنیس مسترز به‌ حساب می‌آید و او حالا بالاتر از نادال، به‌تنهایی رکورددار قهرمانی در مسترزهای یک‌هزار امتیازی است؛ اما همچنان از لحاظ قهرمانی‌ها در رقابت‌های تنیس پایین‌تر از فدرر و نادال قرار دارد. باتوجه به آمادگی جسمانی او در ۳۴ سالگی و غیبت این دو بازیکنِ اسطوره، جوکو می‌تواند رکورد آن‌ها را نیز جابه‌جا کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکو پس از قهرمانی در رقابت‌های پاریس و به دست آوردن رکوردهای مختلف، گفت: «پس‌ از آنکه در نیمه‌نهایی پیروز شدم ومشخص شد که فصل را در رتبه نخست به پایان می‌رسانم، خیالم راحت و استرسم در مسابقه نهایی کمتر شد و کمک کرد تا با تمرکز بیشتری در دیدار نهایی مقابل مدودف بازی کنم. تصمیم گرفته بودم شکست در فینال مسابقات آمریکا را جبران کنم و به‌همین دلیل، از ابتدای مسابقه سعی کردم تا راهی برای دریافت سرویس‌های پرقدرت او پیدا کنم. وجود توپ‌هایی با پرزِ بیشتر به من کمک کرد تا دریافت سرویس‌ها و حتی ضربه‌های پرقدرت فورهند او برایم راحت‌تر شود و عملکردم در نزدیک تور هم بسیار خوب بود و توانستم امتیازهای حساسی کسب کنم که درنهایت، به پیروزی در این مسابقه ختم شد. یک روز خاص و بهتر است بگویم هفته‌ای فراموش‌نشدنی و این‌ همه لطف از جانب خداوند، خانواده و فرزندانم در این موفقیت در کنارم بودند و این قهرمانی‌ها نتیجه سال‌ها تلاش و ‌کمک تیمی است. در آخر باید بگویم قدردان قهرمانان پیشینم، آن‌ها راه را برای ما هموار کردند و به‌لطف آن‌ها، از مزایای این ورزش بهره می‌بریم. به‌ همین دلیل است که ما انگیزه زیادی برای قهرمانی در مسابقات داریم و وقتی یک رکورد شکسته می‌شود ارزش بسیار زیادی پیدا می‌کند.»

اما رقابت‌های پایانی تنیس بین هشت نفر برتر دنیا در قسمت مردان از ۱۴ نوامبر در تورین ایتالیا آغاز خواهد شد. دنیل مدودف روس مدافع عنوان قهرمانی در این مسابقه است و جوکوویچ  در صورت قهرمانی در این رقابت‌ها می‌تواند با رکورد فدرر با شش عنوان قهرمانی برابری کند.

 

بیشتر از تنيس