حوثی‌ها «مدل یمنی» را به پنج سال زندان محکوم کردند

حوثی‌های یمنی برای او دادگاه نمایشی برگزار و او را به حمل مواد مخدر متهم کردند

دادگاهی که تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی است، یک مدل یمنی را پس از هشت ماه حبس، به پنج سال زندان محکوم کرد.

به گزارش العربیه به نقل از منابع حقوقی یمنی، انتصار الحمادی، ۲۰ ساله و دوستانش توسط دادگاه غرب صنعا به زندان محکوم شدند.

این دو نفر در ۲۰ فوریه امسال در راه رفتن به یک جلسه عکاسی ربوده شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی السکانی، خبرنگار آزاد در یمن در حساب توییتر خود نوشت: «دادگاه تحت کنترل حوثی‌ها، مدل یمنی انتصار الحمادی و دوستانش یوسرا النشری، مهلیه البعدانی و رقیه السوادی را به اتهام فحشا و مواد مخدر پس از یک محاکمه ساختگی به ۵ سال زندان محکوم کرد.»

به گزارش بی‌بی‌سی، وکیل الحمادی گفته است او در زندان «توسط بازجویان مورد آزار فیزیکی و کلامی و توهین نژادپرستانه قرار گرفته، درحالی‌که چشم‌بند بود مجبور به امضای اسنادی شده است. همچنین دادستان‌ها او را تهدید کردند از او آزمایش باکرگی گرفته خواهد شد.»

به گفته وکیل خانم الحمادی، بعدازآنکه حوثی‌ها موکلش را به «بند زنان روسپی» منتقل کردند، شرایط روحی و جسمی او «بسیار وخیم» شد و دست به خودکشی زد.

در ماه مه، سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده بود که الحمادی «مجبور به اعتراف به چندین جنایت از جمله حمل مواد مخدر و فحشا» شده است.

عبدالوهاب قطران، کنشگر حقوقی، به رسانه‌ها گفت که دادگاه به وکیل پرونده اجازه دسترسی به اسناد موجود از جمله فهرست اتهام‌های علیه او را نداده است.

به گفته خالد محمد الکمال، وکیل الحمادی، دادگاه هرگونه پوشش رسانه‌ای را درباره این پرونده ممنوع کرد. گزارش شده است این وکیل، کنشگران، وکلا و قضاتی که خواهان آزادی این دختر جوان شدند نیز مورد آزار حوثی‌ها قرار گرفته‌اند.

این مدل جوان که از پدری یمنی و مادری اتیوپیایی به دنیا آمد، چهار سال به عنوان مدل کار کرد و در سال ۲۰۲۰ در دو مجموعه تلویزیونی یمنی هم بازی کرد.

کنشگران حقوق بشر در یمن، حوثی‌های تحت حمایت ایران را متهم می‌کنند با الگو گرفتن از شیوه جمهوری اسلامی در مقابله با جوانان، هنرمندان و منتقدان خود را آزار می‌دهد.

بیشتر از جهان