بازگشت محدودیت‌های کرونا به هلند

استفاده از مجوز عبور کووید برای موزه‌ها، سالن‌های ورزشی و پارک‌های تفریحی در هلند از روز شنبه آغاز می‌شود

از زمانی که فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در ماه سپتامبر برداشته شده، موارد ابتلا به کووید در هلند رو به افزایش است - Evert Elzinga / ANP / AFP

در تلاش برای مهار موج اخیر بیماری در هلند، محدودیت‌های کووید از جمله اجباری شدن ماسک بار دیگر در این کشور اجرا می‌شود.

مارک روته، نخست‌‌وزیر هلند، این خبر را روز سه‌شنبه، اعلام کرد و افزود که استفاده از مجوز عبور کووید برای موزه‌ها، سالن‌های ورزشی و پارک‌های تفریحی از روز شنبه آغاز می‌شود.

اقای روته در یک کنفرانس مطبوعاتی که از تلویزیون داخلی این کشور پخش می‌شد، اعلام کرد: «همه می‌دانند که امشب بازهم پیام ناخوشایندی داریم؛ ناخوشایند از آن جهت که اکنون شمار مبتلایان و افراد بستری در بیمارستا‌ن‌ها به سرعت افزایش یافته است و متاسفانه باید تقاضای بیشتری از مردم داشته باشیم.»

این کنفرانس بعد از این بود که موسسه ملی محیط زیست و بهداشت همگانی هلند (RIVM) گزارش کرد که در هفت روز گذشته، تعداد مراجعان تا ۳۱ درصد افزایش یافته است و بیمارانی که واکسن  نزده‌اند بیشتر به بستری شدن نیاز پیدا می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماسک صورت بخشی از محدودیت‌های بازگردانده‌شده دولت است که در فضاهایی مانند فروشگاه‌ها و برای دانش‌آموزانی که بین کلاس‌های مدرسه در رفت‌وآمدند، اجباری خواهد شد و به مردم توصیه می‌شود دست کم نصف از هفته از خانه کار کنند.

آقای روته که در حال حاضر در اجلاس آب‌و‌هوای کوپ ۲۶ (Cop26) سازمان ملل در گلاسکو شرکت کرده، گفته است که ممکن است دولت هلند تصمیم بگیرد استفاده از مجوز عبور کووید در محل کار هم را از هفته آینده گسترده‌تر کند تا از انتشار این ویروس از طرف افراد واکسینه نشده در ادارات جلوگیری کند.

او تاکید کرد: «چون ما باید با هم این کار را انجام بدهیم؛ باید نظرات دیگران و هر گونه شرایطی را کمی درک کنیم.»

از زمانی که بیشتر فاصله‌گذاری‌های اجتماعی در ماه سپتامبر گذشته برداشته شد، موارد ابتلا به کووید در هلند رو به افزایش است.

آسان شدن قوانین به افزایش تقریبی ۴۰ درصدی هفته به هفته بیماری منجر شد که بیشترین آمار از ماه ژوییه است و بیمارستان‌ها دوباره ملزم‌اند مراقبت‌های منظم خود را از سر گیرند تا برای پذیرش بیماران اضطراری کووید-۱۹ جا داشته باشند.

بر اساس گزارش موسسه ملی محیط زیست و بهداشت همگانی (RIVM)، فقط ۸۰ درصد از بزرگسالان در هلند در مقابل این ویروس کامل واکسینه شده‌اند.

مقام‌های مسئول بهداشت هلند در روز سه‌شنبه، تزریق دوز تقویتی واکسن کووید برای افراد مسن‌تر را هم  توصیه کردند.

© The Independent

بیشتر از جهان