تحقیق در مورد شعار خلبان یک شرکت هواپیمایی علیه بایدن

یکی از خلبانانان حین پرواز از عبارتی توهین‌آمیز در مورد جو بایدن استفاده کرده است

این شرکت هواپیمایی، در رسانه‌های اجتماعی با انتقاد مواجه شده است - JOE RAEDLE / AFP

شرکت هواپیمایی ساوت‌وست اعلام کرد که در مورد ماجرایی که طی آن گویا یکی از خلبانان از عبارتی توهین‌آمیز در مورد رئیس جمهوری، جو بایدن، استفاده کرده است، تحقیق داخلی انجام خواهد داد.

این خلبان در پرواز صبح روز جمعه ۱۷ آبان، سخنان خود را از پشت بلندگو با عبارت «بزن بریم براندون» پایان داد. این عبارت اخیراً در محافل جمهوری‌خواه برای انتقاد از رئیس جمهوری آمریکا به کار رفته است.

این شرکت هواپیمایی اعلام کرد: «بی‌درنگ به ماجرا رسیدگی خواهد کرد و با کارمندانی که در آن نقش داشته‌اند برخورد خواهد کرد، و در عین حال، همچنان به همه کارمندان خود گوشزد خواهد کرد که بیان عمومی نظر شخصی در حین انجام وظیفه را تحمل نخواهند کرد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه روز یکشنبه ۹ آبان این شرکت آمده است: «ساوت‌وست از خطای کارمندانی که نظر سیاسی شخصی خودشان را در حین ارائه خدمات به مشتریان ما بیان می‌کنند چشم‌پوشی نخواهد کرد، و دیدگاه فردی کارمند نباید دیدگاه ساوت‌وست و ۵۴ هزار کارمند آن قلمداد شود.

«می‌دانیم که بسیاری از شما در جریان اظهارات اخیری که ظاهراً در یکی از پروازهای ساوت‌وست بیان شده قرار دارید، اما می‌خواستیم مستقیماً از خود ما بشنوید.

هواپیمایی ساوت‌وست (@Southwestair) ۹ آبان ۱۴۰۰»

بنا بر گزارش خبرنگار آسوشیتدپرس که مسافر این پرواز در مسیر هوستون به آلبوکرک بود، استفاده خلبان از این عبارت باعث شد تا صدای نفس‌های عمیق برخی از مسافران از سر تعجب به گوش برسد.

این شرکت هواپیمایی، بعد از این رویداد، در رسانه‌های اجتماعی با انتقاد مواجه شد و شمار زیادی از کاربران خواهان اخراج این خلبان شدند.

آنجلا بلکامینو، بازیگر، در توییتر نوشت: «خلبان ساوت‌وست که پشت بلندگوی هواپیما گفت "بزن بریم براندون" باید اخراج شود. کی با من موافق است؟»

آنجلا بلکامینو (@AngelaBelcomino) ۹ آبان ۱۴۰۰

اندی اوستروی فیلم‌ساز نوشت: «تمام مسافران آزادمنش از حالا شرکت هواپیمایی شما را تحریم خواهند کرد. دلتان را خوش کنید که می‌توانید به‌جای آن‌ها مسافران جدیدی  با نام براندون جذب کنید.

اوایل اکتبر و طی مسابقه‌ای در پیست اتومبیل‌رانی سوپراسپیدوی تالادگا آلاباما، یک خبرنگار ورزشی در گزارش خود  فریاد «لعنت به جو بایدن» جمعیت تماشاچی را با دستکاری به صورت «بزن بریم براندون» گزارش داد.

خبرنگار ان‌بی‌سی اسپورتز در حال مصاحبه با براندون براون، برنده این مسابقه بود که جمعیت پشت براون شروع به سر دادن شعار «لعنت به جو بایدن» کرد. این خبرنگار وانمود کرد که جمعیت در تشویق این راننده می‌گویند «بزن بریم براندون».

بعد  از آن، یک نماینده جمهوری‌خواه در صحن مجلس این عبارت را به کار برد و منتقدان بایدن مکرراً در رسانه‌های اجتماعی از آن استفاده کردند.

© The Independent