دولت چین «مشق شب» دانش آموزان را محدود می‌کند

چین ساعت بازی آنلاین برای خردسالان را کنترل می‌کند

تدریس پس از  ساعات رسمی مدرسه در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی ممنوع  شد-STR / AFP

چین در چند ماه گذشته برنامه‌های جدی‌تری برای پرورش نسل جوان خود تدارک دیده است؛ ازجمله کاهش فشار روانی ناشی از مشق شب.

خبرگزاری رسمی شین هوا روز شنبه، اول آبان، اعلام کرد که چین به‌منظور کاهش «فشارهای دوگانه» مشق شب و تدریس خصوصی یک قانون آموزشی جدید را تصویب کرده است.

این قانون جدید که هنوز جزئیات آن به‌طور کامل منتشرنشده است، دولت‌های محلی را موظف خواهد کرد تا اطمینان حاصل کنند از فشارهای ناشی از تمرینات درسی بر روی دانش آموزان کاسته شود.

به گزارش رویترز، این قانون همچنین از والدین می‌خواهد که زمان فرزندان خود را برای استراحت و ورزش به‌طور منطقی تنظیم و استفاده بیش‌ازحد از اینترنت را کنترل کنند.

در ماه‌های اخیر، وزارت آموزش چین ساعت بازی آنلاین برای خردسالان را محدود کرده است و به آن‌ها اجازه می‌دهد فقط جمعه، شنبه و یکشنبه به مدت یک ساعت آنلاین بازی کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در ادامه تغییرات مورد نظر این قانون جدید، تکالیف درسی محدود و تدریس پس از مدرسه در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات ممنوع شده است، زیرا بار سنگین تحصیلی بر روی کودکان مایه نگرانی شده است.

پکن امسال برنامه‌های قاطعانه‌ای در باره تغییرات در نظام آموزش‌وپرورش را در دستور کار مدارس قرار داده است، از مقابله با اعتیاد جوانان تا بازی‌های آنلاین که از آن با عنوان «تریاک مجازی» یاد کرده تا مهار پرستش «کور» ستاره‌های اینترنتی. پیش‌تر نیز شرکت‌های بازی‌های ویدیویی موظف شده بودند تنها در روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و تعطیلات رسمی از ساعت ۲۰ تا ۲۱ به نوجوانان اجازه بازی بدهند.

مجلس چین روز دوشنبه اعلام کرد درصورتی‌که فرزندان خردسال خود رفتارهای بسیار بدی از خود نشان دهند یا مرتکب جنایت شوند، قانونی برای مجازات والدین در نظر می‌گیرد.

طبق اعلام مقامات چین، تنها در سال ۲۰۱۹، ۳۵ میلیون دانش‌آموز جدید وارد سیستم آموزش‌وپرورش ابتدایی شدند. آمار دانش آموزان دوره اجباری تحصیلات مقدماتی چین پیش از تعطیلی‌های گسترده همه‌گیری کرونا، ۳۸۰ میلیون نفر برآورد شده بود.

بیشتر از جهان