طرح کاخ سفید برای واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ ساله در آمریکا

دولت بایدن واکسن مورد نیاز برای حدود ۲۸میلیون کودک پنج تا یازده ساله را که واجد شرایط دریافت آن خواهند بود تامین کرده است

کاخ سفید همچنین گفته است که دولت با «انجمن بیمارستان‌های کودکان» همکاری خواهد کرد-RODRIGO BUENDIA / AFP

دولت آمریکا روز چهارشنبه از طرح خود برای واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ سال در آن کشور رونمایی کرد تا به محض آن که مجوز تزریق واکسن کووید-۱۹ برای این گروه سنی از سوی سازمان غذا و دارو آمریکا صادر شد، واکسن‌های مورد نیاز و مراکز تزریق آن آماده باشند.

به گزارش شبکه سی‌ان‌ان، بنا بر اعلام کاخ سفید، دولت جو بایدن واکسن مورد نیاز برای حدود ۲۸میلیون کودک پنج تا یازده ساله را که واجد شرایط دریافت آن خواهند بود تامین کرده است و در اختیار بیش از ۲۵هزار مرکز درمانی کودکان و صدها درمانگاه محلی و ده‌ها هزار داروخانه قرار خواهد داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کاخ سفید همچنین گفته است که دولت با «انجمن بیمارستان‌های کودکان» همکاری خواهد کرد تا در ماه نوامبر، مراکز واکسیناسیون برای این گروه سنی از کودکان را در بیش از صد بیمارستان کودکان در سراسر کشور برپا کند. این خدمات تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد یافت.

به گفته یک منبع آگاه، مقام‌های دولت قرار است امروز جزئیات بیشتری از این طرح را تشریح و به اطلاع عموم برسانند.

مشاوران سازمان غذا و داروی آمریکا قرار است هفته آینده تشکیل جلسه دهد تا درخواست شرکت فایزر برای اخذ مجوز استفاده اضطراری از واکسن تولیدی‌اش برای کودکان پنج تا یازده ساله را بررسی کند. در صورتی که این مجوز صادر شود، فایزر نخستین واکسن تایید شده برای این گروه سنی خواهد بود.

واکسن ساخت شرکت آمریکایی فایزر و شریک آلمانی آن بایون‌تک، در حال حاضر برای افراد ۱۶ سال به بالا تایید شده و برای افراد ۱۲ تا ۱۵ نیز مجوز استفاده اضطراری گرفته است.

بیشتر از جهان