دعوت ولیعهد امارات از نفتالی بنت برای دیدار رسمی

دعوت شاهزاده محمد بن زاید آل نهیان را سفیر امارات در اسرائیل در جریان دیدارش با نفتالی بنت به او تسلیم کرد

بنت از ولیعهد امارات برای این دعوت تشکر کرد-DEBBIE HILL / POOL / AFP

ولیعهد امارات متحده عربی روز سه‌شنبه از نخست‌وزیر اسرائیل برای بازدیدی رسمی از آن کشور دعوت کرد.

به گزارش نشریه هیوم اسرائیل، دعوت شاهزاده محمد بن زاید آل نهیان را سفیر امارات در اسرائیل در جریان دیدارش با نفتالی بنت به او تسلیم کرد.

محمد آل خاجه، سفیر ابوظبی در اورشلیم، در دفتر نخست وزیری اسرائیل روباط میان دو کشور و راه‌های تحکیم پیمان ابراهیم را بررسی کردند.

بنا بر این گزارش، بنت از ولیعهد امارات برای این دعوت تشکر کرد و گفت: «هر چه پیوند میان کشورهای ما محکم‌تر شود، امنیت و ثبات کل منطقه مستحکم‌تر خواهد شد.»

روز پنجشنبه 22 مهر هم اعلام شد که عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی به زودی به اسرائیل سفر می‌کند. او در کنفرانس خبری مشترک با همتایان اسرائیلی و آمریکایی خود گفت که کشورش از رشد روابط دوجانبه با اسرائیل تحت تاثیر قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی می‌گوید یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل که او را «دوست و همکار» خواند از او دعوت کرده به این کشور سفر کند. لاپید خود اوایل تیرماه امسال به امارات سفر کرد و در مراسم افتتاح سفارت اسرائیل در ابوظبی حضور داشت.

این نخستین سفر وزیر امور خارجه امارات متحده عربی به اسرائیل است که در ادامه روند عادی‌سازی و توسعه روابط بین امارات و اسرائیل انجام می‌شود.

این دو کشور مهرماه سال گذشته با میانجی‌گری دولت دونالد ترامپ «پیمان ابراهیم» را برای بهبود روابط به امضاء رساندند. بحرین، سودان و مراکش نیز از این الگو پیروی کردند.

امارات متحده عربی نخستین کشوری بود که پس از سال‌ها که تنها مصر و اردن با اسرائیل رابطه داشتند، با این کشور رابطه دیپلماتیک برقرار کرد. توافقی که بسیاری از تحلیلگران بر این باورند نگرانی‌های مشترک از تهدید‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران آن را شتاب بخشید.

اکنون سفارتخانه‌های اسرائیل و امارات متحده عربی افتتاح در دو کشور افتتاح شده و سفرا کار خود را آغاز کرده‌اند. همچنین روابط دو کشور در زمینه‌های متعددی، از سیاست و اقتصاد تا فرهنگ و گردشگری و تبادل علمی توسعه یافته است.

بیشتر از جهان