امیرعبداللهیان: مذاکره ایران با نماینده اروپا در باره ازسرگیری مذاکرات برجام «مثبت» بود

«دو طرف توافق کرده‌اند رایزنی‌ طی دو هفته آینده در بروکسل پایتخت بلژیک ادامه یابد»

سفر انریکه مورا به تهران پس از آن صورت گرفت که آمریکا در مورد به پایان رسیدن فرصت برای ازسرگیری مذاکرات هشدار داد- عکس از جام جم

وزیران امور خارجه ایران و روسیه روز پنجشنبه تلفنی درباره مذاکرات امروز علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران  و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا که به تهران سفر کرده است، گفت‌وگو کردند.

به گزارش رسانه‌های ایران، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، این گفت‌وگوها را «مثبت» خواند و سرگی لاوروف، همتای روس او نیز، از سفر معاون جوزپ بورل به ایران و انجام این مذاکرات آن استقبال کرد.

به گفته امیرعبداللهیان تمرکز گفت‌وگوهای روز پنجشنبه در تهران برای یافتن راه‌حل‌های عملی برای رفع بن‌بست کنونی در مذاکرات وین است که به گفته او «به دلیل مواضع و رویکرد تعهد گریز واشنگتن» در رفع تحریم‌ها به وجود آمده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او همچنین گفت دو طرف توافق کرده‌اند رایزنی‌هایشان طی دو هفته آینده در بروکسل پایتخت بلژیک ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی باقری با اشاره به این که برای تهران دستیابی به نتایج ملموس مهم است، گفت که ایران برای «مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد»، همواره آماده است.

سفر معاون جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به تهران پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده و متحدان غربی آن کشور در مورد به پایان رسیدن فرصت برای ازسرگیری مذاکرات و بازگشت به برجام هشدار دادند.

ایران و آمریکا تاکنون شش دور مذاکره غیرمستقیم در پایتخت اتریش با هماهنگی اتحادیه اروپا و سایر اعضای برجام داشته‌اند، اما این مذاکرات در خرداد ماه به دلیل برگزاری انتخابات در ایران و تشکیل دولت جدید، متوقف شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، با بیان این واشینگتن هنوز تمایلی از سوی تهران برای پیگیری دیپلماسی ندیده‌ است، بار دیگر هشدار داد «در حال نزدیک شدن به نقطه‌ای هستیم که بازگشت به توافق هسته‌ای، دیگر سودی نخواهد داشت.»