محبوب‌ترین هنرمند زن بریتانیا در قرن ۲۱: پینک بالاتر از مدونا و ادل

پینک سه جایزه گرَمی، هفت جایزه موزیک ویدیوهای ام‌تی‌وی، و یک جایزه اِمی به نام خود دارد

کنسرت پینک در شهر آستین ایالت تگزاس- SUZANNE CORDEIRO / AFP

در آستانه فرا رسیدن «روز ملی آلبوم» (شنبه ۱۶ اکتبر)، پینک محبوب‌ترین و پر شنونده‌ترین هنرمند زن در بریتانیا نام گرفت.

ستاره پاپ آمریکایی که نام واقعی او آلیشیا بت مور است، بالاتر از مدونا، کِیتی پری، ریانا، و لِیدی گاگا قرار گرفت که به ترتیب در ردیف‌های دوم، سوم، چهارم، و پنجم قرار گرفتند.

این فهرست، که شرکت فونوگرافیک پرفورمنس لیمیتد آن را تدوین کرده است، برای رده‌بندی خود، آمار پخش موسیقی و طول مدت پخش آن در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی بریتانیا را مدنظر قرار می‌دهد.

پینک، خواننده ۴۲ ساله، تا کنون هشت آلبوم منتشر کرده است که با آلبوم «نمی‌توانی مرا به خانه ببری» در سال ۲۰۰۰ شروع شد.

آلبوم محبوب «تا خانه با من قدم بزن» سه تک‌آهنگ شماره یک در بریتانیا به ارمغان آورد، از جمله «آخر چه» و «درست مثل یک قرص». او سه آلبوم شماره یک در بریتانیا داشته است.

آهنگ «فقط دلیلی به من بده» که با نیت راس از گروه فان در سال ۲۰۱۳ اجرا شد، پرفروش‌ترین آهنگ پینک در بریتانیا است و ۱.۶ میلیون نسخه از آن فروخته شده است.

پینک سه جایزه گرَمی، هفت جایزه موزیک ویدیوهای ام‌تی‌وی، و یک جایزه اِمی به نام خود دارد. او در مراسم ۲۰۲۱ جوایز موزیک بیلبورد در سال گذشته با جایزه «نماد» تقدیر شد، و به جمع هنرمندانی نظیر گرت بروکس، شر، نیل دایموند، سلین دیان، جنیفر لوپز، پرینس، استیوی واندر، جنِت جکسون، و ماریا کِری پیوست.

پینک هنگام گرفتن جایزه گفت: «این واقعا مایه افتخار است، آرزوهای بزرگ داشته باشید. چون چه می‌شود اگر محقق شود؟»

در همین حال، هفت تن از ۲۰ هنرمند مندرج در فهرست فونوگرافیک پرفورمنس اهل بریتانیا هستند، از جمله ادل که در ردیف ششم قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خواننده آهنگ «سلام» به‌رغم آنکه یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان بریتانیا است، تا کنون فقط سه آلبوم ضبط شده در استودیو منتشر کرده است. به همین خاطر، در مقایسه با پینک یا مدونا، مجموع کمتری از آهنگ‌های او برای پخش و ردیابی وجود دارد.

با وجود این، این خواننده ۳۳ ساله در حال آماده شدن برای انتشار تک‌آهنگ جدید خود با نام «بر من آسان بگیر» است که روز ۱۵ اکتبر منتشر خواهد شد.

این خواننده اخیرا در پخش زنده‌ای در اینستاگرام در روز شنبه ۹ اکتبر، از انتشار این آهنگ خبر داد. وی همچنین گفت که با آماده شدنش برای بازگشت، که خیلی وقت بود انتظارش می‌رفت، از نوشیدن [مشروب] هم دست کشیده است.

فهرست فونوگرافیکس پرفورمنس همچنین شامل لیتل میکس، بیانسه، کایلی مینوگ، شوگابیبز، الی گولدینگ، کریستینا آگولرا، دوآ لیپا، دایانا راس، و آریانا گرانده است. این فهرست پیش از برگزاری دوره چهارم «روز ملی آلبوم» منتشر شد که قرار است مراسمی باشد برای بزرگداشت هنرمندان زن و مشارکت آنان در دنیای موسیقی.

کایلی مینوگ که در این فهرست در ردیف هشتم قرار گرفته است گفت که مایه «افتخار» است که در فهرست محبوب‌ترین و  پر شنونده‌ترین هنرمندان زن قرن بیست‌ویکم قرار بگیرد.

او گفت: «مایه حیرت من است، و واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم، که هنوز افراد زیادی از موسیقی من لذت می‌برند.»

تا زمان نوشتن این متن، پینک به این رتبه‌بندی واکنش نشان نداده است.

© The Independent

بیشتر از موسیقی