ناوالنی در زندان: حالا می‌گویند تروریست‌ام

این تغییر عنوان، نشان دهنده تشدید فشارهای رسمی علیه شناخته‌شده‌ترین منتقد داخلی پوتین است

الکساندر ناوالنی پس از بازگشت از آلمان، به محض ورود به روسیه بازداشت شد - REUTERS/Shamil Zhumatov/File Photo/File Photo

به گزارش رویترز، الکسی ناوالنی،‌ منتقد زندانی کرملین، روز دوشنبه (۱۱ اکتبر) گفت که کمیسیون زندان او را افراطی و تروریست معرفی کرده است، اما او رسما دیگر  در زمره یک مجرم مستعد فرار قلمداد نمی‌شود.

ناوالنی در اینستاگرام اعلام کرد که او قبل از تشکیل کمیسیون زندان در منطقه ولادیمیر در شرق مسکو، احضار شده بود و کمیسیون به اتفاق آرا به تغییر وضعیت وی رای داد.

این تغییر نام وضعیت ناوالنی، نشان دهنده تشدید فشارهای رسمی علیه شناخته‌شده‌ترین منتقد داخلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است. او حالا به دلیل نقض آزادی مشروط، دو سال و نیم در زندان به سر خواهد برد. 

ناوالنی با اعلام خبر تغییر موقعیت خود گفت از این که دیگر او را مستعد فرار نمی‌دانند، استقبال می‌کند، زیرا موجب می‌شود کمتر تحت مراقبت‌های مکرر و شدید شبانه از سوی نگهبانان قرار گیرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در آن یادداشت که با کمک وکلایش منتشر شد، اعلام کرد: «می‌ترسیدم از من بخواهند پرتره‌های پوتین را ببوسم و نقل قول‌های دمیتری مدوِدف (رئیس جمهوری سابق) را از جان و دل یاد بگیرم، اما نیازی نیست.»

«تنها یک نشانه روی تخته من وجود دارد که (بر اساس آن گویا) من تروریستم.»

تا کنون هیچگونه تایید یا اظهارنظری از سوی مقامات روسی مبنی بر تغییر وضعیت ناوالنی منتشر نشده است.

الکسی ناوالنی، ۴۵ ساله، پس از بازگشت از آلمان، به محض ورود به روسیه بازداشت شد. رهبر مخالفان حکومت روسیه پس از حمله‌ای به او در سال ۲۰۲۰، به بیمارستانی در آلمان منتقل شد و از آن هنگام تا زمان بازگشتش به روسیه، همان جا مانده بود.

 ناوالنی در سال ۲۰۱۸ قصد داشت نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه شود، اما به دلیل سابقه محکومیت‌ قبلی که بر مبناس آن، در سال ۲۰۱۴ به اتهام اختلاس محکوم به حبس تعلیقی شده بود، رد صلاحیت شد.

بیشتر از جهان