ممکن است اوبا میانگ، لاکازت و په په برای آرسنال به میدان بروند

این سه بازیکن در سه بازی نخست فصل، تنها ۳۵ دقیقه به میدان رفتند

BEN STANSALL / AFP

  اونای امری، مربی تیم آرسنال، به شوخی گفت که احتمال دارد پیر امریک اوبا میانگ، الکساندر لاکازت و نیکولاس په په در ترکیب اصلی به میدان روند. در سه بازی نخست فصل، این سه بازیکن فقط ۳۵ دقیقه به میدان رفتند، لاکازت از ناحیه مچ پا ناراحتی داشت و په په در حال تطبیق با زندگی در لندن بود اما امری معتقد است هرسه بازیکن می‌توانند در ترکیب اصلی جای گیرند و اشاره کرد که در بازی یکشنبه مقابل تاتنهام اسپرز در استادیوم امارات ممکن است چنین شود.

امری گفت: «نسبت به این وضعیت خیلی خوش‌بین هستم، اما نه تنها این سه، بلکه ریس نلسون، هنریخ مختاریان، جو‌ ویلاک، مسوت اوزیل.ما باید بتوانیم بهترین تصمیم‌ها را بگیریم، اما مهم‌تر ازهمه اینکه گزینه‌های متفاوتی در انتخاب بازیکن داریم».

لاکازت یکبار در ترکیب اصلی قرار گرفت زیرا هنوز درگیر آسیب دیدگی‌ست که در بازی‌های تدارکاتی پیش از آغاز فصل سراغش آمد، اما امری به نزدیک شدن او به آمادگی کامل خوش‌بین است. امری اسپانیایی هیجان قرار گرفتن او در کنار په په و اوبامیانگ را درک می‌کند اما در بازی دادن او احتیاط می‌کند. او هم‌چنین گفت:«بله، اما آرام باشید. در تصمیم خود به این فکر می‌کنم که چطور هستیم. برای مثال لاکازت آسیب دیدگی مچ پا دارد. این هفته بهتر از سه هفته پیش است. او در حال بهبودی است و احساس بهتری دارد و این خیلی مثبت است. در مورد په په او دیرتر از بقیه به ما ملحق شد، اما در هر بازی بهتر از قبل ظاهر می‌شود».

امری گفت: «اوبامیانگ برای ما خیلی ارزش دارد، او در دو بازی اول فصل، دو گل به ثمر رساند و در بازی مقابل لیورپول دو یا سه بار موقعیت ایجاد کرد. مهم‌ترین چیز برای من این است که با در اختیار داشتن بازیکنانی مثل اوبامیانگ، په په، میکی، رایس، دنی سبالوس و مسوت، شانس این را داریم که با بازیکنان متفاوتی گل بزنیم».

در فصل گذشته دربی شمال لندن در استادیوم امارات، بازی تماشایی را شاهد بودیم که در آن توپچی‌ها چهار بردو پیروز شدند.

امری تکرار آن پیروزی را می‌خواهد. او گفت: «مهم این است که محکم بازی کنیم اما آنها همچنین سعی خواهند کرد هویت خود را در بازی بکار گیرند و ما باید نقشه عمل خود را به آن‌ها تحمیل کنیم با وجودی که می‌دانیم سخت است.ما باید موقعیت دفاعی و تهاجمی خودمان را ارزیابی کنیم. مهم‌تر از همه ما باید برای تصاحب ‌هر توپ، هر متر زمین و هر دقیقه بجنگیم. پس از آن، هروقت که صاحب توپ هستیم، باید هوشیار باشیم خود را در موقعیت خوبی قرار دهیم تا مقابل آن ها نتیجه خوبی بگیریم. همچنین، فکر می‌کنم چالش خیلی بزرگ و زمان خیلی خوبی است. بازی خوب و امکان پیروزی بر آن‌ها در روز یکشنبه به ما  شانس موفقیت می‌دهد».

امری همچنین گفته است: «بخاطر داریم که در ۳۸ بازی فصل گذشته، ما با یک امتیاز پشت سر آنها قرار گرفتیم. ما با فینالیست جام قهرمانان بازی خواهیم کرد؛ نکات مثبت زیادی برای ما و برای طرفدارانمان وجود دارد که از مسابقه یکشنبه لذت ببریم». 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش