رایزنی اسرائیل و بحرین برای مقابله با پهپادهای ایرانی

سفر وزیر امور خارجه اسرائیل به بحرین، پیامی روشن برای ایران دارد

یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل در سفر پنج‌شنبه خود به بحرین با همتای خود دیدار کرد. مقامات اسرائیلی این سفر را پیام روشنی برای ایران می‌دانند.

به نوشته هاآرتص، اسراییل و بحرین به دنبال همکاری برای مقابله با حملات هواپیماهای بدون سرنشین ایران هستند که از آن به‌عنوان تهدیدی فزاینده در منطقه یاد می‌شود.

عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین در کنار وزیر خارجه اسرائیل، برد کوپر مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا و مگی ناردی کاردار ایالات متحده در بحرین، بر روی عرشه کشتی جنگی «یو اس‌اس پرل هاربر » (USS Pearl Harbor) عکس گرفتند.

 یک مقام اسرائیلی این اقدام را «رویدادی مهم و استراتژیک» نامید و گفت: «ایران در حال توسعه قابلیت‌های جنگی هواپیماهای بدون سرنشین است و این موضوع باعث نگرانی همه می‌شود. همه به‌خوبی می‌دانند که ما چه توانایی‌هایی را برای اطمینان بخشیدن به ایمن بودن عبور کشتی‌های بحرینی از خلیج فارس و دیگر آبراه‌های منطقه به میز مذاکره می‌آوریم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیخ عبدالله بن احمد بن عبدالله آل خلیفه، معاون وزیر بحرین در امور سیاسی، در سفری که در ماه اوت به اسرائیل داشت، به طور علنی از ایران انتقاد کرده و گفته بود: «آنچه ما از دیدگاه بحرین و تجربه کشورم با ایران می‌بینیم، مداخله مداوم در امور داخلی کشورم است. اگر به بحران‌های خاورمیانه نگاه کنید، ردپای ایران در آنها مشهود است.»

یک سال پس از عقد قرارداد عادی‌سازی مناسبات میان اسرائیل و بحرین، در چارچوب یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل، روز پنجشنبه ۳۰ سپتامبر، به طور رسمی سفارت اسرائیل را در منامه پایتخت بحرین، افتتاح کرد.

لاپید در مراسم افتتاحیه گفت: «باشد که مردم ما تا ابد در صلح و آسایش زندگی کنند.»

او سپس به زبان عبری گفت: «امروز اسرائیل در خلیج فارس یک گام بزرگ و تاریخی برداشت.»

عبداللطيف الزیانی، وزیر خارجه بحرین نیز که در مراسم حضور داشت، گفت: «این نشانی است از مصمم بودن ما. کار ما هنوز تمام نشده است.»

مگی ناردی، کاردار سفارت آمریکا در منامه هم که در مراسم حضور داشت، افتتاح سفارت اسرائیل در بحرین را «افتخاری بزرگ برای ایالات متحده آمریکا» توصیف کرد.

بیشتر از جهان