رئيس‌جمهور کره جنوبی: مصرف گوشت سگ ممنوع می‌شود

گوشت سگ از دیرباز یکی از غذاهای سنتی مردم کره جنوبی بوده است

سالانه بین ۷۸۰ هزار تا یک میلیون سگ در کره جنوبی مصرف می‌شود - Jung Yeon-je / AFP

مون جه-این، رئیس‌جمهور کره جنوبی، به احتمال ممنوعیت مصرف گوشت سگ در این کشور اشاره کرده است. اقدامی که به‌ویژه در ارتباط با بحث‌های گسترده‌ای که در مورد حقوق حیوانات در جریان است، خشم بسیاری برانگیخته است.

پارک کیونگ-می، سخنگوی ریاست‌جمهوری کره جنوبی، گفته است که رئیس‌جمهور در جلسه‌ با کیم بو-کیوم، نخست‌وزیر این کشور، برای رسیدگی به حیوانات رها شده، پیشنهاد بررسی دقیق ممنوعیت مصرف گوشت سگ را مطرح کرده است.

خانم پارک به رسانه‌های کره جنوبی گفت : «او پس از این جلسه گفت که زمان آن فرا رسیده است که اعمال ممنوعیت گوشت سگ را به دقت بررسی کنیم.»

بنا بر اعلام نهاد غیرانتفاعی مدافعان حقوق حیوانات کره (کی‌ای‌آرای)، گوشت سگ از دیرباز یکی از غذاهای سنتی مردم کره جنوبی بوده است و سالانه بین ۷۸۰ هزار تا یک میلیون سگ در این کشور مصرف می‌شود.

برخی از نژادها به طور ویژه به منظور استفاده از گوشت آن‌ها در غذاهای سنتی این کشور پرورش داده می‌شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سگ‌ها در کره جنوبی پیش‌تر قانونا جزو دام‌ها محسوب می‌شدند. اخیرا، با آغاز جنبش‌های حمایت از حقوق حیوانات و قوانین جدید حفاظت از حیوانات این مسئله جنجال‌برانگیز شده است؛ به ویژه اینکه به طور روزافزونی با سگ‌ها به مثابه حیوان خانگی رفتار می‌شود.

در چند سال گذشته، مصرف گوشت سگ در جوانان رو به کاهش بوده است و مردم بیش از پیش منع مصرف گوشت سگ را خواهان‌اند.

این نخستین باری است که آقای مون منع مصرف گوشت سگ را مطرح کرده است؛ هرچند این مسئله دهه‌ها سال منشا برخوردهای سیاسی بوده است.

خبرگزاری رویترز خاطرنشان می‌کند که نظرسنجی‌های گروه حمایت از حیوانات «وِلفِر» که در ماه جاری(سپتامبر ۲۰۲۱) انجام شد، نشان می‌دهد که ۷۸ درصد شرکت‌کنندگان معتقدند که تولید و فروش گوشت سگ و گربه باید منع شود و ۴۹ درصد هم از ممنوعیت مصرف آن حمایت کردند.

اما نظرخواهی دیگری که سازمان «ریِل میتِر» انجام داد، نتیجه گیری کرده است که میان شهروندان کره جنوبی در مورد ممنوعیت تولید و فروش گوشت سگ و گربه اختلاف نظر وجود دارد؛ هرچند ۵۹ درصد آن‌ها از محدودیت قانونی ذبح سگ برای مصرف انسان‌ها حمایت می‌کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان