حمله جنگنده‌های ناشناس به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه

حمله‌ها در شرق سوریه انجام شده، جایی که گفته می‌شود در یک سال اخیر حضور نظامی ایران در آن رو به افزایش بوده است

تصویر آرشیوی از فعال شدن سامانه دفاع هوایی سوریه-Handout / SANA / AFP

منابع محلی و نظامی از حمله جنگنده‌های ناشناس به مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران در شرق سوریه و در استان دیر‌الزور خبر دادند. حمله‌ها بامداد سه‌شنبه و در نزدیکی مرز عراق انجام شده است، جایی که گفته می‌شود در یک سال گذشته حضور نظامی جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی‌اش در آن گسترده‌تر شده است.

به گزارش رویترز، حمله‌ها در جنوب شهر میادین انجام شده که پایگاه برخی شبه‌نظامیان شیعه است. منابع محلی انفجارهای متعددی را گزارش کرده‌اند و ساکنان محلی از حضور آمبولانس‌ها در محل خبر داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از منابع محلی به رویترز گفت که شبه‌نظامیان از عابران و خودروها خواستند مرکز شهر و خیابان‌های اطراف آن را ترک کنند.

اسرائیل همواره در خصوص حضور شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در شرق سوریه هشدار داد و اعلام کرده تا زمانی که آنها را عقب براند به حمله علیه این شبه‌نظامیان ادامه می‌دهد. سال گذشته نیز جنگنده‌های بدون سرنشین اسرائیل شهر مرزی ابوکمال در شرق سوریه را هدف قرار دادند. جایی که مسیر تامین استراتژیک شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود.

اسرائیل هنوز مسئولیت حمله‌های بامداد دوشنبه را نپذیرفته است.

با این حال نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل که روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، تمرکز عمده سخنرانی خود را روی تهدید‌های ناشی از فعالیت‌های جمهوری اسلامی و لزوم مقابله با آن گذاشت.

مقامات در تهران معمولا به حمله‌هایی که گفته می‌شود علیه شبه‌نظامیان وابسته به جمهوری اسلامی در شرق سوریه انجام شده، واکنش نشان نمی‌دهند. کشته شدگان هم تحت عنوان شهدای مدافع حرم در ایران دفن می‌شوند.

تهران ادعا می‌کند که حضور نیروهای جمهوری اسلامی در سوریه تنها جنبه مستشاری دارد.