احتمال هجوم موش‌هایی «اندازه گربه» از چاهک دستشویی

موش‌ها دارند بزرگ‌تر می‌شوند، زیرا انسان‌ها‌ «زباله‌ بیشتر و پرچربی‌تری» تولید می‌کنند

 «فرهنگ زباله‌سازی باعث انباشته شدن آشغال و تغذیه موش از زباله‌ها شده است.»- Pexels

یک کارشناس مهار آفات ادعا کرد موش‌هایی «اندازه گربه» به خانه بریتانیایی‌ها حمله کرده‌‌اند و حتی تعدادی از آن‌ها از فاضلاب دستشویی وارد این خانه‌ها شده‌اند.

اندرو دِلبریج، رئیس مؤسسه مهار آفات آس (Ace Pest Control)، گفت پس از دوران قرنطینه، جوندگان در نورویچ «بزرگتر و جسورتر» شده‌اند و حتی یک زوج را از خانه‌شان بیرون رانده‌اند.

او گفت با اشاره به یکی از مأموریت‌های کاری‌ خود، گفت که مشتری از دیدن موشی در حال شنا در کاسه توالت شوکه شده بود.

او در مصاحبه با نورویچ ایونینگ نیوز گفت: «مشتری در دستشویی بوده که صدایی شنیده. پایین را که نگاه کرده، موش را در کاسه توالت دیده است. این اتفاق هر روز بیشتر می‌افتد.»

«قبلا هم دور و برمان مشغول بودند، اما حالا از جاهایی سر و کله‌شان پیدا می‌شود که قبلاً آنجاها نرفته بودند.»

آقای دلبریج افزود که «سرریز کردن سطل‌های‌ آشغال‌» این مشکل را تشدید کرده است و شرکت‌شان مجبور شده است برای مقابله با جوندگان، کارکنان بیشتری استخدام کند.

او در ادامه گفت: «فرهنگ زباله‌سازی باعث انباشته شدن آشغال و تغذیه موش از زباله‌ها شده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«موش‌ها جرات می‌کنند به خانه و محل کار مردم وارد شوند.»

سخنگوی شورای شهر نورویچ گفت: «سعی کنید به حیوانات خانگی خود بیرون از خانه غذا ندهید. اگر هم این کار را می‌کنید، حتما هنگام غذا خوردن‌شان حضور داشته باشید و پس از آن هرگونه غذای اضافی را جمع کنید.»

او افزود: «هرکس در اطراف محل زندگی‌اش موش‌ دیده‌ باشد، نباید به حیوانات وحشی غذا بدهد، زیرا این غذا منبع تغذیه موش‌ها نیز می‌شود.»

دفتر شرکت مهار آفات آس از بریتانیایی‌ها خواست درِ کاسه توالت را همیشه ببندند و از سوراخ نداشتن پنجره‌ها و درهای پارکینگ خانه اطمینان حاصل کنند، تا از ورود جوندگان به منزل‌شان جلوگیری شود.

پارسال هم یک مرکز مهار آفات هشدار داده بود که قرنطینه کرونایی ممکن است باعث هجوم «توفان‌آسا»ی موش‌ به خانه‌ها شود.

جنی راتبون، کارشناس شرکت مهار آفات پِست.کو. یوکِی (pest.co.uk)، گفت که گزارش مشاهده موش‌ به آن شرکت، معمولاً در زمستان ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

طول بزرگ‌ترین موشِ به دام افتاده در بریتانیا از سر تا دم، ۵۳ سانتی‌متر بوده است که در نوامبر ۲۰۱۸ (آذر ۱۳۹۷) در خانه‌ای در بورنموت پیدا شده است.

تری واکر، کارشناس مبارزه با آفاتی که این جونده را به دام انداخت، می‌گوید موش‌ها دارند بزرگ‌تر می‌شوند، زیرا انسان‌ها‌ «زباله‌ بیشتر و پرچربی‌تری» تولید می‌کنند.

© The Independent

بیشتر از جهان