سفیر ایران در باکو: دشمنان نمی‌توانند به روابط ایران و آذربایجان آسیب برسانند

عباس موسوی گفت که مقام‌های دو کشور می‌دانند که این روابط دشمنانی دارد

عباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان- عکس از سفارت ایران در باکو

روز شنبه سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در سخنانی در جمع خبرنگاران، روابط دو همسایه را بسیار مستحکم توصیف کرد و گفت که هیچ تلاشی برای آسیب رساندن به آن نمی‌تواند به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «ترند نیوز» جمهوری آذربایجان، عباس موسوی در عین حال تاکید کرد که ایران با هرگونه تجزیه‌طلبی، اشغال، و تجاوز ارضی مخالف است و آن را محکوم می‌کند.

وی با اشاره به اظهارات سال گذشته رهبر نظام جمهوری اسلامی در ایران، گفت که تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان باید محفوظ بماند و همه «سرزمین‌های اشغالی» از سوی ارمنستان، باید به جمهوری آذربایجان بازگردانده شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی سابق، سال گذشته بار دیگر بر سر منطقه مورد مناقشه ناگورنو قره باغ با هم درگیر شدند و آن مناقشات ۴۴ روز طول کشید.

در نهایت، دو طرف با وساطت روسیه تن به آتش‌بس دادند و طبق توافقی که برای آتش‌بس امضا شد، ایروان پذیرفت که کنترل بخش‌هایی از منطقه قره‌باغ را که حدود سه دهه در دست داشت، به باکو واگذار کند.

تهران در آن مناقشه کوشید تا دو طرف را به خویشتن‌داری و توقف جنگ دعوت کند، اما مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از خواست باکو مبنی بر بازگردانده شدن مناطق مورد مناقشه به جمهوری آذربایجان حمایت کردند.

عباس موسوی با بیان این که روابط ایران و جمهوری آذربایجان باکو «آنقدر قوی است که هیچ تلاشی برای آسیب رساندن به آن نمی‌تواند به نتیجه برسد»، افزود که مقام‌های دو کشور می‌دانند که این روابط دشمنانی دارد.

او توضیح بیشتری در مورد «دشمنان» مورد اشاره خود ارائه نداد.