ایران محور عمده گفت‌وگوهای وزیر خارجه سعودی با مقام‌های آمریکا در نیویورک

شاهزاده فیصل بن فرحان با هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد

شاهزاده فیصل بن فرحان(چپ)، وزیر امور خارجه عربستان سعودی و برت مک‌گورک-KSAMOFA

وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز جمعه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی، شاهزاده فیصل بن فرحان و برت مک‌گورک در این دیدار درباره راه‌های ارتقای هماهنگی‌های مشترک برای تقویت امنیت و ثبات خاورمیانه گفت‌وگو کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش العربیه، وزیر خارجه سعودی با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، نیز دیدار و درباره مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، گفت‌وگو کرد.

پادشاه عربستان سعودی در سخنان روز چهارشنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل، ابراز امیدواری کرده بود مذاکرات اولیه با ایران به حصول نتایج ملموس در جهت اعتمادسازی منجر شود.

ملک سلمان بن‌ عبدالعزیز در این سخنرانی ویدیویی از پیش ضبط ‌شده، بر اهمیت خاورمیانه عاری از تسلیحات کشتارجمعی تاکید کرد و گفت که ریاض از تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به سلاح اتمی حمایت می‌کند.

او همچنین از اقدام‌های جمهوری اسلامی ایران که با تعهداتش در تضاد است و نیز ادعاهای تهران مبنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه اتمی‌ این کشور، به شدت ابراز نگرانی کرد.