زوج سابق سلطنتی در فکر ازدواج دوباره پس از ربع قرن جدایی

اگر شاهزاده اندرو و سارا فرگوسن ۲۵ سال پس از طلاق دوباره ازدواج کنند، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر اندرو و فرگوسن پس از طلاق دوباره با یکدیگر ازدواج کنند، نخستین مقام‌های سلطنتی خواهند بود که چنین می‌کنند-IAN NICHOLSON / POOL / AFP

برخی منابع مطلع به کتی نیکول، خبرنگار سلطنتی، گفته‌اند که شاهزاده اندروی ۶۱ ساله مشتاق ازدواج مجدد است تا با پشت سر گذاشتن اتهام سوء‌استفاده جنسی از سوی ویرجینیا جوفره رابرتز، به زندگی خود ادامه دهد.

جوفره ادعا می‌کند که شاهزاده اندرو در اوایل دهه ۲۰۰۰، زمانی که او تنها ۱۷ سال داشت، در عمارت جفری اپستین از او سوءاستفاده جنسی کرده است و ماه گذشته علیه این مقام سلطنتی شکایت کرد. اندرو بارها ادعاهای جوفری را رد کرده و گفته است که به یاد نمی‌آورد تا کنون با او ملاقات کرده باشد.

یک منبع مطلع به نیکول گفت: «سارا و اندرو در سال گذشته بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر نزدیک شده‌اند. آن‌ها هنوز یکدیگر را بسیار دوست دارند و بسیار برای هم اهمیت قایلند و در طول همه‌گیری ویروس کرونا با هم زندگی کرده‌اند. این موضوع حسی را دوباره بین آن‌ها زنده کرده است و اگر همه چیز مطابق میل اندرو پیش برود، می‌توانم حدس بزنم که یک ازدواج دوم در  پیش باشد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهزاده اندرو و سارا فرگوسن در سال ۱۹۹۲ راه خود را از هم جدا کردند و در سال ۱۹۹۶ رسما طلاق گرفتند. آن‌ها در سال‌های بعد دوست باقی ماندند و پس از کناره‌گیری اندرو از وظایف عمومی سلطنتی در سال ۲۰۱۹ به دنبال انتقادات گسترده از وی در پیوند با دوستی‌اش با جفری اپستین، فرگوسن علناً از او حمایت کرد.

کاخ باکینگهام هنوز واکنشی نسبت به این گزارش نشان نداده است. با این حال، اندرو در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۰ به این موضوع پرداخت و گفت که «احتمال ازدواج مجدد را رد نمی‌کند، هر چند که «تایید قطعی هم نخواهد کرد.»

نایجل کاوتورن، زندگی‌نامه‌نویس سلطنتی، توضیح می‌دهد که اگر شاهزاده اندرو و فرگوسن ازدواج مجدد کنند، چه پیش خواهد آمد. کاوتورن، نویسنده کتاب «شاهزاده اندرو: اپستین، ماکسول، و کاخ»، گفت که اگر اندرو و فرگوسن پس از طلاق دوباره با یکدیگر ازدواج کنند، نخستین مقام‌های سلطنتی خواهند بود که چنین می‌کنند.

هنگامی که این زوج در سال ۱۹۹۶ طلاق گرفتند، فرگوسن اجازه یافت تا عنوان «دوشس یورک» خود را حفظ کند، اما دیگر اجازه نداشت از عنوان  «HRH» (والاگهر) استفاده کند.

این عنوان که مخفف Her Royal Highness است، عنوانی است که به اعضای ارشد خانواده سلطنتی بریتانیا داده می‌شود و بیشتر به فرزندان ملکه و همسران آن‌ها اختصاص دارد.

کاوتورن می‌گوید که اگر فرگوسن دوباره با اندرو ازدواج کند، بار دیگر لقب HRH را دریافت خواهد کرد. هرچند، ممکن است فرگوسن این عنوان را نپذیرد؛ به ویژه اگر قصد بازگشت به وظایف سلطنتی را نداشته باشد.

چنان که History Extra گزارش می‌دهد، عنوان HRH  مرز تمایز بین آن دسته از اعضای خانواده سلطنتی است که به صورت فعال به سلطنت و ملت خدمت می‌کنند، با کسانی که زندگی خصوصی‌تری، بدون محدودیت‌هایی که وظایف عمومی ایجاد می‌کند، برگزیده‌اند.»

سال گذشته، هنگامی که مگان مارکل و شاهزاده هری از وظایف سلطنتی خود کناره‌گیری کردند، دیگر از عناوین HRH خود استفاده نکردند، اما در حال حاضر دوک یورک هنوز از عنوان خود استفاده می‌کند.

با این حال، ارتباط با اندرو در این برهه می‌تواند ضربه‌ای هم برای شهرت فرگوسن تلقی شود. اندرو در نظرسنجیYouGov که اوایل امسال منتشر شد، از کمترین میزان محبوبیت در بین اعضای خانواده سلطنتی برخوردار بود.

کاوتورن معتقد است: «ازدواج مجدد با اندرو، فداکاری بزرگی از سوی فرگی خواهد بود، زیرا او نیز به همان اندازه که اندرو در حال حاضر مورد انتقاد رسانه‌ها است، زیر فشار قرار خواهد گرفت. هرچند، بدون شک این تصمیم، از سوی عموم مردم به عنوان رای اعتماد به اندرو تلقی خواهد شد.»

بیشتر از زندگی