ابراز نگرانی وزیر انرژی عربستان در نشست آژانس از برنامه هسته‌ای ایران

«عربستان سعودی از همه تلاش‌های بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حمایت می‌کند

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی - FAYEZ NURELDINE / AFP

وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه در سخنرانی خود در نشست آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در وین از عدم پایبندی ایران به تعهداتش و عدم شفافیت در برنامه هسته‌ای خود ابراز نگرانی کرد و گفت: «باید از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کرد.»

به گزارش العربیه، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان افزود که موضع عربستان سعودی این است که منطقه باید خالی از سلاح‌های کشتار جمعی باشد.

او گفت: «پادشاهی عربی سعودی از همه تلاش‌های بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حمایت می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر انرژی سعودی با ابراز نگرانی ریاض نسبت به عدم پایبندی ایران به توافقنامه‌های بین المللی و همچنین عدم شفافیت تهران در تعامل با آژانس انرژی اتمی این اقدامات را «تهدیدآمیز» توصیف کرد.

مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشست خود را امروز دوشنبه در وین آغاز کرد تا درباره چالش‌های یک سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا و مسائل دیگر، بحث کند.

این نشست با سخنرانی دبیرکل سازمان ملل متحد و سپس دبیرکل آژانس آغاز شد و پس از آن نمایندگان ایران، سعودی، اسلوونی، روسیه، چین، فرانسه و ایالات متحده سخنرانی کردند.

در حاشیه این نشست، دیداری دوجانبه بین رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران انجام شد و دو طرف در مورد همکاری تهران با آژانس و آینده مذاکرات برجام و تعیین تاریخی جدید برای سفر گروسی به تهران گفتگو کردند.