مجموعه تلویزیونی «تاج»، صدرنشین مراسم امی ۲۰۲۱

امسال محصولات نت‌فلیکس با دریافت ۴۳ جایزه، بیشترین تعداد جوایز امی را از آن خود کردند

هفتاد و سومین دوره جوایز امی یک‌شنبه شب، ۲۸ شهریورماه، در مراسمی در لس‌‌آنجلس به برندگان اهدا شد- Rich Fury/ Getty Images via AFP

در مراسم جوایز امی ۲۰۲۱،‌ مجموعه تلویزیونی «تاج»، محصول نت‌فلیکس، با دریافت هفت جایزه، صدرنشین هفتاد و سومین دوره اهدای مهم‌ترین جوایز تلویزیونی جهان شد. 

مجموعه تلویزیونی «تاج»، روایتی از داستان سلطنت ملکه الیزابت دوم و خانواده سلطنتی بریتانیا است که چهارمین فصل آن از نوامبر سال ۲۰۲۰ به نمایش درآمد. «تاج» علاوه بر عنوان بهترین سریال درام، جوایز بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه سریال درام را نیز از آن خود کرد. چهار نفر از بازیگران مجموعه درام تلویزیونی «تاج» هم جوایز امی بهترین بازیگری در سریال درام را دریافت کردند. 

در مراسم اهدای این جوایز که یکشنبه‌شب، ۲۸ شهریورماه، در لس‌آنجلس برگزار شد، اولیویا کولمن، در نقش ملکه الیزابت دوم و جاش او‌کانر، در نقش شاهزاده چارلز، جوایز بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد و همچنین جیلیان اندرسون، در نقش مارگارت تاچر و توبیاس منزیس، در نقش شاهزاده فیلیپ، جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل زن و مرد را برای حضور در مجموعه تلویزیونی «تاج» دریافت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بخش کمدی هفتاد و سومین دوره جوایز امی، مجموعه تلویزیونی «تد لاسو»، محصول اپل، عنوان بهترین سریال کمدی را از آن خود کرد. جیسون سودیکیس، برت گلدشتاین و هانا ودینگهام، بازیگران این «تد لاسو» نیز به‌ترتیب جوایز بهترین بازیگر نقش اول و مکمل مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل زن در مجموعه‌های کمدی را دریافت کردند. 

در بخش کمدی جایزه بهترین فیلمنامه و کارگردانی به سریال «هکز»، محصول «اچ‌بی‌او» رسید و جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را نیز جین اسمارت برای بازی در این مجموعه تلویزیونی دریافت کرد. 

مجموعه تلویزیونی «گامبی وزیر»، درمورد یک دختر شطرنج‌باز، عنوان بهترین مجموعه کوتاه (مینی‌سریال) را از آن خود کرد و اسکات فرانک، کارگردان«گامبی وزیر» نیز برنده جایزه بهترین کارگردانی سریال کوتاه شد. این مجموعه تلویزیونی کوتاه با دریافت جایزه در۱۱ بخش جوایز امی، بیشترین تعداد جوایز امی ۲۰۲۱ را به خود اختصاص داد.  

کیت وینسلت برای بازی در نقش یک کارآگاه زن در مجموعه «میر اهل ایست‌تاون»، ساخت «اچ‌بی‌او»، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن سریال کوتاه را دریافت کرد؛ در این بخش، ایوان مک‌گرگور نیز جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در نقش یک طراح مد در مجموعه تلویزیونی کوتاه «هالستون» به‌دست آورد. 

امسال محصولات نت‌فلیکس با دریافت ۴۳ جایزه، بیشترین تعداد جوایز امی را از آن خود کردند. پس از آن نیز شبکه «اچ‌بی‌او» قرار می‌گیرد که محصولاتش در این مراسم برنده ۱۹ جایزه در بخش‌های مختلف شدند.

بیشتر از فیلم