هجوم بریتانیایی ها به جوایز اِمی ۲۰۱۹

نیمی از جوایز به بریتانیایی ها یا نمایش های بریتانیایی اهدا شد

Frederic J. BROWN / AFP - بازیگر بریتانیایی، فوبی والر بریج از سریال کمدی فلیبگ

مراسم امی ۲۰۱۹ روز یکشنبه ۲۲ سپتامبر در تئاتر مایکروسافت در لس آنجلس برگزار شد و "فلیبگ" (Fleabag) از فوبی والر ـ بریج با کسب چهار جایزه پیروز بزرگ مراسم شد.

والر ـ بریج سه جایزه از چهار جایزه این سریال کمدی را برد؛ نویسندگی سریال کمدی، بازیگر نقش اول کمدی و سریال کمدی برجسته. همین باعث شد او سومین سخنرانی‌اش را به هنگام دریافت جایزه با این جمله آغاز کند: «این فقط مسخره (باورنکردنی) است».

چهارمین جایزه «فلیبگ» برای بهترین کارگردانی کمدی به هری بردبیر داده شد. بن ویشا جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای بازی در سریال «یک رسوایی بسیار انگلیسی» به دست آورد. او در این سریال نقش مقابل هیو گرانت را بازی کرد. جودی کومر در سخنرانی‌اش پس از دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در سریال درام «کشتن حوا»، از پدر و مادر لیورپولی‌اش عذرخواهی کرد، برای اینکه او «فکر نمی کرده وقت جایزه گرفتنش شده باشد».  

جان الیور برای چهارمین بار متوالی جایزه امی «بهترین سریال های متنوع» را برای «هفته پیش امشب» به دست آورد، در حالی که چارلی بروکر سازنده آینه سیاه برای سومین اپیزود این فیلم با عنوان "Bandersnatch"  برنده بهترین فیلم تلویزیونی شد. او قبلا برای اپیزودهای  "San Junipero" و "USS Callister" برنده امی شده بود.

بروکر این جایزه را به همراه تهیه کننده اجرایی فیلم آنابل جونز دریافت کرد. به هنگام دریافت جایزه با شوخی گفت که ما «برگزیت: جنگ دور از تمدن» با بازی بندیکت کامبرباخ را شکست دادیم.  

او با طعنه‌ای که باعث خنده حاضران شد گفت: «به نظر من بریتانیایی‌ها با این پیش شرط آمده بودند که ۵۲ درصد آکادمی به برگزیت رای می‌دهد».

جسی آرمسترانگ، نویسنده، فیلمنامه نویس و تهیه کننده بریتانیایی، جایزه بهترین نویسندگی درام را برای فیلم تحسین شده منتقدان Succession از کمپانی HBO را به خانه برد.

در همین حال، بازی تاج و تخت (Game of Thrones) برای چهارمین و آخرین بار برنده جایزه سریال برجسته امی شد. این سریال تخیلی امسال با فصل هشتم خود به پایان رسید. این نمایش برای ۳۲ جایزه نامزد شده بود که این بیشترین تعداد برای یک فصل تلویزیونی در تاریخ جوایز امی بوده است. این سریال هفته گذشته هم ۱۰ جایزه هنرهای خلاق امی را برنده شده بود.

پیتر دینکلیج جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال درام را برای بازی در «بازی تاج و تخت» دریافت کرد. در حالی که بقیه ستاره‌های این سریال در نقش‌های مکمل نامزد بودند، اما هیچ یک این جایزه را به خانه نبردند.

دینکلیج در طی سخنرانی‌اش، با زبانی که منجر به قطع کوتاه میکروفونش شد، نسبت به بهترین آدم‌هایی که تاکنون ملاقات کرده، ادای احترام کرد.

او گفت: «من خودم را بسیار خوش شانس می‌دانم که عضو جامعه‌ای هستم که همش مداراست و تنوع، زیرا هیچ جای دیگری نمی‌توانستم مثل حالا روی صحنه‌ای ایستاده باشم».

بیلی پورتر، بهترین بازیگر نقش اول مرد در سریال درام برای بازی در سریال «ژست» (Pose)، و میشل ویلیامز بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در مینی سریال فاس/ وردون جوایز امی را به دست آوردند. ویلیامز سخنانش را تبدیل به بیانیه‌ای برای حقوق برابر كرد و اظهار داشت: «دفعه بعد که یك زن به شما می‌گوید برای انجام كار خود به چه چیزهایی نیاز دارد، باورش كنید».

وی با تمجید از روسای خود به خاطر کمک به او برای «در ارتباط بودن با ارزش ذاتی اش» گفت: «من این را به عنوان تاییدی می‌دانم بر این که وقتی به تشخیص نیازهای یک زن اعتماد می‌شود، وقتی به اندازه کافی احساس امنیت می‌کند تا آن‌ها را ابراز کند و به اندازه کافی به او احترام گذارده می‌شود که خواسته‌هایش شنیده شود، چه چیزهایی امکان پذیر می شوند».

او ادامه داد: «وقتی برای کلاس رقص جلسات بیشتری درخواست کردم، جواب بله شنیدم. درس‌های صوتی بیشتر، بله. برای همه این چیزها، نیاز به تلاش و هزینه بیشتر بود، اما روسای من هرگز تصور نمی‌کردند که بهتر از من بدانند. آن‌ها فهمیدند که وقتی شما به یک شخص ارزش می‌دهید، او را توانمند می‌سازید تا با ارزش ذاتی خود در ارتباط باشد. بنابراین دفعه بعد، اگر یک زن، به ویژه یک زن رنگین پوست ـ برای اینکه او در مقایسه با یک دلار دستمزد مرد همتای سفیدپوستش۵۲ سنت مزد می‌گیرد ـ به شما می‌گوید برای انجام کارش نیاز به چه کاری دارد، باورش کنید. ممکن است روزی در مقابل شما بایستد و بگوید از شما متشکرم که با فضای کاری که ساختید به او اجازه موفقیت در کار را داده‌اید».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین مینی سریال چرنوبیل در بخش نویسندگی و کارگردانی برنده امی شد.

برای اولین بار از سال ۲۰۰۳، این مراسم مجری نداشت، اما تعدادی از میهمانانی که جوایز را به برندگان اهدا کردند شامل تیم آلن، جیمز کوردن، کری واشنگتن، رجینا کینگ، لین ـ مانوئل میراندا، بیل هدر، بن استیلر، کاترین اوهارا و ماریسا تومی بودند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/

© The Independent

بیشتر از زندگی