بنای نمادین بوستون موسوم به «خانه لاغر» به مبلغ ۱.۲۵ میلیون دلار به فروش رفت

این خانه دارای دو اتاق خواب و یک حمام و تراسی با منظره بندر بوستون است

کمترین عرض داخل این بنا یک متر و نود سانتیمتر است- Wikipedia

این خانه تاریخی چهار طبقه در ناحیه «نورت اِند» بوستون در سال۱۸۶۲ بنا شده است و گفته می‌شود کم‌عرض‌ترین ساختمان این شهر است.

مساحت این بنای عجیب حدود ۱۱۰ متر مربع است اما تنها حداکثر سه متر عرض دارد که در پشت خانه به دو متر و هفتاد و پنج سانتیمتر کاهش می‌یابد. کمترین عرض داخل این بنا یک متر و نود سانتیمتر است که اغلب بزرگسالان می‌توانند با گشودن بازوهایشان دو دیوار اصلی خانه را لمس کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

افسانه‌های محلی حاکی از آن است که دو برادر زمین این خانه را به ارث برده بودند و با پیوستن یکی از آن‌ها به ارتش، دیگری خانه‌ای در آن بنا کرد که بخش زیادی از زمین را در بر می‌گرفت و این امر موجب بروز اختلاف میان دو برادر شد. به همین دلیل برادر اول پس از بازگشت از جنگ این خانه را بنا کرد تا از رسیدن نور به خانه برادرش جلوگیری کند و چشم‌انداز او را مسدود کند.

به همین دلیل این بنا با نام «خانه کینه» هم شناخته می‌شود که روی پلاکی که در نمای آن نصب شده نوشته شده است.

به گفته بنگاه معاملات مستغلات «زیلو» این بنای نمادین در ماه اوت به مبلغ ۱.۲۵ میلیون دلار به معرض فروش گذاشته شد و به همین مبلغ نیز فروخته شد.

آژانس معاملات ملکی «سی‌ال» در صفحه فیس‌بوکش نوشت: «شماره ۴۴ خیابان هال که در برجسته‌ترین رسانه‌‌های کشور منعکس شده، پس از دریافت چندین پیشنهاد، در کمتر از یک هفته به مبلغ درخواست‌شده به فروش رفت.»

این خانه دارای دو اتاق خواب و یک حمام و تراسی با منظره بندر بوستون است. این ساختمان در ورودی ندارد و ساکنان آن باید برای رسیدن به ورودی کناری خانه از یک کوچه عبور کنند. 

© The Independent

بیشتر از جهان