سگ‌های آموزش‌دیده در دبی، کرونا را بو می‌کشند

سگ‌ها می‌توانند افراد آلوده را با دقت ۹۸٫۲ درصد موفقیت شناسایی کنند

۳۸ سگ در دبی آموزش‌دیده‌اند تا افراد آلوده به ویروس کرونا را شناسایی کنند.

یک سال پس از اتمام یکی از اولین مطالعات درزمینهٔ تشخیص بیماری کووید -۱۹ در سگ‌ها، امارات متحده عربی ۳۸ سگ آموزش‌دیده را در فرودگاه‌های خود مستقر کرده است که می‌توانند افراد آلوده را با دقت ۹۸٫۲ درصد موفقیت شناسایی کنند.

پلیس دبی سگ‌هایی از نژاد ژرمن شپرد، لابرادور، کوکر اسپانیلز و بردر کولی را آموزش داد تا با استفاده از نمونه‌های عرق افراد مبتلا که از زیر بغل افراد گرفته‌شده است، بوی کووید-۱۹ را تشخیص دهند.

ستوان اول ناصر الفلاسی از پلیس دبی، ناظر برنامه در مرکز آموزشی K9 در دبی به رویترز گفت: «مقدار کمی از نمونه را در یک شیشه می‌گذاریم – که بوی بیمار را می‌دهد- بعد سگ آن را بو می‌کند، وقتی او به ما علامت داد، به او جایزه می‌دهیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در سالن آموزشی بزرگ مرکز، مأموران پلیس سگ‌ها را در امتداد یک ردیف جعبه‌های فلزی راه می‌برند که تنها یکی از آن‌ها حاوی یک نمونه مثبت است. سگ‌ها نمونه‌ها را بو می‌کشند و در عرض چند ثانیه می‌نشینند تا نشان دهند که چیزی پیداکرده‌اند.

پلیس دبی می‌گوید آن‌ها درخواست‌هایی از سراسر جهان برای به اشتراک گذاشتن دانش خود در مورد نحوه آموزش سگ‌ها برای بو کشیدن کووید ۱۹ دریافت کرده‌اند.

پلیس دبی همچنین سگ‌هایی دارد که برای بوییدن مواد مخدر و مواد منفجره آموزش‌دیده‌اند، مهارت‌هایی که امارات متحده عربی برای آماده شدن برای افتتاح نمایشگاه جهانی دبی اکسپو ۲۰۲۰ در ماه آینده آماده می‌کند.

سگ‌های ژرمن شپرد و بردر کولی از میان سگ‌های گله و لابرادور و کوکر اسپانیل از میان سگ‌های شکاری برای این آموزش انتخاب‌شده‌اند.

 استفاده از سگ‌ها در شناسایی مواد مخدر سابقه طولانی دارد و در اغلب کشورها، پلیس مواد مخدر، واحد مربوط به سگ‌های مواد یاب نیز دارد اما در یک سال و نیم اخیر، تحقیقاتی بر روی شناسایی موارد آلوده به کرونا با استفاده از سگ‌ها انجام شد که با توجه به نتایج رضایت‌بخش، مقامات بهداشتی در برخی کشورها را بر آن داشت تا از این فرصت استفاده کنند.

پاکستان، ایتالیا، فنلاند و فرانسه پیش‌تر استفاده از این سگ‌ها را امتحان کرده بودند و تحقیقات جدی‌تر انگلستان برای تائید یافته‌های مقدماتی انجام شد.

نتایج تحقیق در دانشگاه «دورهام» به مقامات بهداشتی در بریتانیا این امید را داد که سگ‌های تربیت‌شده می‌‌توانند در «جلوگیری از بازگشت کووید-۱۹ به این کشور کمک کنند.»

سگ‌های تربیت‌شده می‌توانند در اماکنی همچون فرودگاه‌ها و استادیوم‌های ورزشی در شناسایی افرادی که به ویروس کرونا آلوده‌شده‌اند کمک کنند.

بیشتر از علوم