نصرالله: نخستین نفتکش حامل سوخت ایران در ساعت‌های آینده راهی لبنان می‌شود

دبیرکل حزب‌الله هشدار داد که نفتکش حامل سوخت «به محض خروج از ایران، خاک لبنان محسوب می‌شود»

حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، از حرکت نخستین نفتکش حامل سوخت ایران در چند ساعت آینده به‌سمت لبنان خبر داد.

همزمان با کمبود شدید سوخت در لبنان، دبیرکل حزب‌الله، در روزهای گذشته از نهایی شدن برنامه واردات بنزین و گازوئیل از ایران خبر داده بود.

حسن نصرالله روز پنج‌شنبه، ۲۸ مردادماه، در سخنرانی تلویزیونی خود به مناسبت «عاشورا»، از بارگیری و انجام هماهنگی‌های لازم برای ارسال چندین نفتکش حامل سوخت ایران به اسرائیل خبر داد . او گفت که نخستین نفتکش طی چند ساعت آینده به‌سمت لبنان حرکت خواهد کرد. 

به گفته دبیرکل حزب‌الله، نخستین نفتکش حامل «گازوئیل» است و محموله‌های بعدی هم پس از آن فرستاده خواهند شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نصرالله اعلام کرد که پس از رسیدن نفتکش به مدیترانه، جزئیات بیشتر و زمان و مکان ورود آن به لبنان اعلام خواهد شد. او در سخنان خود ابراز امیدواری کرد که این نفتکش‌ها به سلامت به لبنان برسند و با هشدار درمورد واکنش درصورت توقیف نفتکش یا حمله به آن، تاکید کرد که نفتکش حامل سوخت «به محض خروج از ایران، خاک لبنان محسوب می‌شود».

لبنان در حال حاضر با بحران شدید اقتصادی و سیاسی روبه‌رو است. در هفته‌های گذشته، درپی بحران کمبود سوخت و صف‌های طولانی و درمواردی درگیری‌های شدید در پمپ‌بنزین‌های لبنان، ارتش این کشور از اعزام نیرو برای نظارت بر پمپ‌بنزین‌‌ها و مقابله با احتکار سوخت خبر داده بود. پس از آن ارتش اعلام کرد که هزاران لیتر بنزین و گازوئیل احتکارشده را مصادره کرده است و به رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد. بامداد یکشنبه، ۲۴ مردادماه، انفجار یکی از تانکرهای سوخت مصادره‌شده در شمال لبنان، دست‌کم ۲۸ کشته برجای گذاشت.