درخواست غرامت ۲.۵ میلیون پوندی نوجوانی که با نوزادی دیگر جابه‌جا شده بود

«این خطای انسانی بود و نتوانستیم بفهمیم مقصر چه کسی است»

مقام‌های بهداشت و درمان گفتند به هرگونه شکایت قضایی احترام می‌گذارند، عکس تزئینی است - Pexels

نوجوان اسپانیایی که متوجه شد حدود ۲۰ سال پیش در بدو تولد، به‌اشتباه با نوزادی دیگر در بخش زایمان جابه‌جا شده است از مراجع بهداشت و درمان شکایت و ۲.۵ میلیون پوند غرامت خواست.

این خطا در سال ۲۰۱۷ آشکار شد، وقتی مردی که تصور می‌شد پدر این دختر ۱۹ ساله است در جریان اختلاف در مورد پرداخت نفقه فرزند، درخواست آزمایش دی‌ان‌ای کرد و معلوم شد او با خانواده‌ای که بزرگش کرده‌اند وابستگی خونی ندارد.

در بررسی‌ بیشتر، مشخص شد این نوزادان که در سال ۲۰۰۲، با فاصله پنج ساعت در بیمارستانی در منطقه ریوخا در شمال اسپانیا متولد شدند، با یکدیگر اشتباه شده بودند. هر دو آن‌ها به‌دلیل کم‌وزنی هنگام تولد، داخل دستگاه بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقام‌های بهداشت و درمان علت این مسئله را «خطای انسانی که فقط یک بار اتفاق افتاده» دانستند و گفتند به هرگونه شکایت قضایی احترام می‌گذارند.

خوزه سائس مورگا، وکیل شاکی، گفت به‌دلیل صدمه عاطفی بی‌اندازه‌ای که خطای بیمارستان سن میلان دلوگرونیو سبب شده، شکایتی از طرف موکلش ثبت کرده است.

او به شبکه تلویزیونی تی‌وی‌آر گفت: «در پرونده موکل من، او دیرتر متولد شده بود اما به مادر نوزاد اول داده شد. این سهل‌انگاری چنان فاحش است که خود گویاست.»

در پی گزارشی در مورد این جابه‌جایی نوزادان که روز سه‌شنبه ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) در روزنامه محلی لاریوخا منتشر شد، سارا آلبا، رئیس بخش بهداشت و درمان منطقه، به خبرنگاران گفت: «این خطای انسانی بود و نتوانستیم بفهمیم مقصر چه کسی بود.»

«آن زمان روش‌ها فرق داشتند و به اندازه الان رایانه‌ای نشده بودند.»

به گزارش روزنامه اسپانیایی ال‌پاییس، وقتی وکلای نوجوانی که جواب آزمایش دی‌ان‌ای را دریافت کرد به بیمارستان مراجعه کردند، در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ۱۷ دختر هستند که او احتمالا با یکی از آن‌ها جابه‌جا شده است.

تحقیق هیئت مدیره بهداشت و درمان به این نتیجه رسیده است که احتمال می‌رود فقط یک نوزاد باشد که تصادفی با او جابه‌جا شده است که اکنون این اشتباه را به او اطلاع داده‌اند.

هیئت مدیره بهداشت و درمان اعلام کرد که «از وجود موارد دیگر اطلاع ندارد».

گزارش‌ بیشتر از خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان